Napjainkban a digitális zenei szolgáltatásokkal kapcsolatban a Spotify, a Beats Music, a Deezer vagy legújabban a Tidal neve hangzik el gyakran. Ezek a szolgáltatások ugyanakkor alapvetően streaming szolgáltatások, miközben a zeneipar újabb, harmadik generációs szolgáltatástípusai, mint például a Soundcloud vagy a Shazam már ugyancsak megjelentek a piacokon.
Az előadók számára az újfajta, digitális szolgáltatások által dominált világban át kell alakítaniuk stratégiájukat, ugyanis többé már nem lehet pusztán a CD eladásokból megélni. Ebben az új fajta világban a koncertek és az élőzene szerepe felértékelődött, s ebben próbál segíteni egy új Brooklyn-i startup az Apploud.
Ha röviden akarnánk leírni, mit is tud az appLOUD, azt mondanánk, hogy az élőzene Instagramja! Az alkalmazás nem tesz mást, mint hogy a felhasználók által rögzített, közvetített koncertekből a twitter hashtagek alapján választja ki az előadót, összeköti azokat a zenekar iTunes accountjával, koncert jegyvásárlási lehetőségeivel és egy feedet generál a különböző tartalmakból, sőt arra is lehetőséget teremt, hogy a rajongók apró, mikro adományokkal is segítsenek kedvenceiknek. Az egy dollár alatti tranzakciók az alkalmazáson belül kerülnek jóváírásra, az a felettiek pedig Pay Pal tranzakciók segítségével jutnak el az előadókhoz.
Az Apploud alapvetően a tranzakciós jutalékból szerezné magát eltartani. A donációkból 10%-ot tart meg magának az Apploud, ami lényegesen kedvezőbb, mint bármilyen affiliate konstrukciók, ahol a legtöbb esetben 30%-ot tartanak meg a közvetítők.
Szigorúan véve a szolgáltatás még kezdeti stádiumban van csupán, hiszen összesen 130 ezer dollár befektetői tőkét sikerült szereznie, ugyanakkor maga a csapat ( a startup-ot olyan tanácsadók segítik, mint Elissa Coughlin ex-Shazam vagy Jeanne Meyer ex-EMI )és az ötlet feltétlenül bizakodásra ad okot, pontosan a fent leírtak miatt. Az Apploud nagyon ügyesen ötvözi a livestreaminget, a közösségi élményt, az élőzenét és az előadók támogatását. Szurkoljunk neki!