Blogunk virtuális hasábjain túlnyomórészt B2C szolgáltatásokkal foglalkoztunk és foglakozunk. természetesen ugyanakkor a digitális zenében is több olyan B2B szolgáltató tevékenykedik, amelyek a B2c szolgáltatások tartalom kínálatában vagy éppen üzemeltetésében segédkeznek.
Ezen vállalkozások egyik legjelentősebbike a londoni székhelyű 7 digital, amely több éves stratégiai célját megvalósítva felvásárolta legnagyobb vetélytársát, a német kereskedelmi óriás MediaMarkSaturn által tulajdonolt 24*7 digital-t.
A tranzakció értelmében a 7 digital 2.45 millió euró értékben vásárol a 24-7 digital részvényeiből és egyben átveszi a 24*7 korábbi tulajdonosának a Juke nevű streaming szolgáltatásának az üzemeltetését. A trzanzakciónak köszönhetően idén valamivel több, mint 5, jövőre pedig közel 9 mlilió dollárral növekszik majd a 24*7 árbevétele.
7 Digital A 2004-ben alakult 7 digital a világ zenei életének láthatatlan, ámde meghatározó szereplője, amely olyan cégeket támogat , mint a Panasonic, az Onkyo, az Electric Jukebox, a Mariposa, Guvera, az OpenLIVE, vagy éppen a ROK Mobile, a Samsung és a HTC. Az elmúlt években a Londoni székhelyű cég egyre inkább kiterjesztette virtuális szárnyait a rádiós illetve a mobil zenehallgatás irányába is. 24*7 Érdekes módon a 24-7 Entertainment még a 7Digital-nál is patinásabb, 2000-ben alakult vállalkozás, amely a legfontosabb európai zenei piacokon- Nagy Britannia, Németország, Spanyolorság, Dánia- rendelkezik irodákkal és 2010 óta a német kereskedelmi óriás Mediamarkt digitális zenei szolgáltatásait is viszi, több európai országban. |
Az persze kérdés, hogy a 7Digital számára miért is érte meg és volt fontos annyira ez a tranzakció? Elsősorban természeten azért, hogy az egyre szűkülő streaming piacon (még) jelen levő szereplők miatt, az őket kiszolgáló B2B piac lehetőségei is szűkülnek, és kicsiben ugyanaz a konszolidáció zajlik ezen a piacon is, mint a consumer streaming szolgáltatások esetében. Ilyen helyzetben a legnagyobb vetélytárs felvásárlása komoly siker! És persze egy pillanatig se feledkezzünk meg arról sem, hogy a tranzakció révén a 7 Digital üzemelteti majd Németország egyik legjelentősebb online zenei szolgáltatását. ráadásul úgy, hogy a Mediamarkt egyben befektetőjévé is válik.
Semmi estre sem szabd persze szem előtt téveszteni a Mediamarkt szempontjait sem. A white label szolgáltatók- mint például a 7digital- számára a telco-k piaca egyre szűkül, más piacok ugyanakkor a jövőben is komoly potenciállal kecsegtetnek majd. Különösen azokban országokban- mint például németország, ahol a Cd eladások még mindig komoly szeltét jelentik a zenei bevételeknek. Egy ilyen piacon, a legnagyobb Cd eladónak számító Mediamarkt digitális szogáltatást üzemeltetni kulcspozíció!
És persze ha mindez nem lenne elegendő, ott lesznek még az új stremaing szolgáltatások. mert hiába racionalizálódik a streaming piac, hiába egyre nagyobbak a szereplők és koncentráltabbak az erőviszonyok , mindig lesznek olyan vállalkozók, akik hisznek majd a status quo megbontásában. Számukra egy olyan szereplő, aki menedzselni tudja az országokon átívelő, komplex tartalmi és szerzői jogi kérdéseket, aranyat fog érni!