A minap még csak elemezgettük az esélyeit (azt mondtuk jó, itt jegyezném meg..) , a tegnapi napon pedig- igaz, egyelőre még csak a manapság oly divatos béta verzióban- de elindult az Amazon online zeneboltja, Amazon Mp3 néven.
A boltban ebben a pillanatban 2,6 millió dal érhető el, ami az iTunes-ban elérhető 7 millióhoz képest akár elenyészőnek is mondható, azonban a 2.6 millió dalban nincsenek benne a DRM mellett továbbra is kitartó Warner, valamint SONY BMG tartalmai. Az árazás is kedvezőbb, mint az Apple esetében, nagy általánosságban (az Amazon blogja szerint a dalok több, mint felénél) 0,89 (160 Ft) dollárért lehet egy dalt megvenni, az albumokat pedig 5.99 és 9.99 dollár között.
Maga az áruház ugyanakkor annyira jó felépítésű (bár a picit már unalmas régi amazon designt alkalmazza), hogy a boltba betévedők számára komplett, teljes kínálattal rendelkező boltnak tűnik, s nem elhanyagolható módon, itt minden MP3-ban vásárolható meg.
Az iTunes hosszú éveken keresztül az azonos árazás előnyeivel tartotta sakkban a kiadókat, s bizony több, iparági szakértő szerint is többek között a Universallal bekövetkezett részleges szakítás hátterében is ez áll, állhat. Az AmazonMp3 gyönyörűen megmutatja ugyanakkor, hogy a változó árazás hogyan lehet kihasználni. A nyitóoldal bal oldali menüjében, árkategóriák szerint lebontott albumlista minden vásárló számára kötelező kiindulási pont. Az ember természetesen előítéletekkel telve kattint a 6 dollár alatti albumokra, egy számos maxikat, vagy Balázs Palit várva, de kellemesen csalatkozik, és Bon Jovi, 50 cent és sok más minőségi zenével találkozik.
A kiadók folyamatosan panaszkodnak az egyre csökkenő albumeladások miatt, és digitális, track alapú letöltéseket okolják ezért. Az Amazon erre is pofonegyszerű megoldást kínál: Az albumok esetében feltünteti, hogy mennyivel olcsóbb azok egyben, albumként való megvásárlása,mintha dalonként tenné ugyanezt a vásárló.
A kedvező árazáson, az MP3-ban elérhető tartalmak erőteljes megjelenítésén felül pedig az Amazon természetesen bevetette valamennyi olyan eszközét, amely elektronikus kereskedelmi óriássá tette, s ahogy elnézi az ember pár, nehézfegyvert (pl. címkézés, review) az alfa verzióra tartogatnak.