Korábbi írásainkban nem több alkalommal említettük már, hogy egyre inkább abba az irányba haladnak az események, hogy a mobiltelfongyártók, tartalomszolgáltatóként, az Apple modelljét követve saját maguk is be kívánnak lépni, a sokszereplős, de telítettnek még nem mondható digitális zenei piacra.
Az első precedens erre a Nokia volt, most azonban újabb mobilóriás, a SONY Ericsson osztotta meg a nyilvánossággal mobil zenei stratégiáját. A mobiltelefongyártó cég PC-n és mobilon egyáltalán teljes körű élményt nyújtó (zene, video,játék) Playnow szolgáltatás továbbfejlesztésnek részeként, több,mint 5 millió dalt tartalmazó zenei szolgáltatást indít, előreláthatólag jövő tavasszal.
A Playnow a SONY Ericsson 2004 óta élő kezdeményezése, melynek eredeti célja az volt, hogy a mobiltelefon tulajdonosok belehallgathassanak, megnézhessék a csengőhangokat, háttérképeket, és egyéb interaktív mobiltartalmakat. A szolgáltatás hatalmas siker volt, bevezetés óta 32 országban, több, mint 220 millió letöltést regisztráltak.
A jövő év tavaszán bemutatandó továbbfejlesztett verzió, integrálni fogja, a cég két sikeres szolgáltatásplatformját, a TrackID-t valamit a Playnow-t. A gyakorlatban, a mobiltelefon tulajdonosok számára ez egy igen-igen hasznos szolgáltatás páros lesz, melynek segítségével egy bárhol éppen hallott számot azonnal meg tudnak majd vásárolni mobiltelefonjukra. Maga a Playnow pedig tartalmazni fogja a TrackID slágerlistáit, a világ többi részén a mobiltelefontulajdonosok által legjobban kedvelt dalokat, és ég több, egyértelműen a közösségi jelleg erősítésének irányába mutat funkciót. A zenei részen túlmutatóan a Playnow-ban továbbra is kiemelt szerepet fognak kapni a különböző mobiljátékok.
Jogosan merülhet fel a kérdés, hogy egy jövő tavasszal induló ilyen jellegű digitális zenei szolgáltatás mennyire lesz versenyképes, az addigra már feltehetően szárnyaló Nokia, valamint a többi, nem mobiltelefongyártók által működtetett szolgáltatásokkal. Azonban az irány, amerre a zeneipar halad egyértelmű, így egyetlen, magát komolynak tartó telefongyártó sem engedheti meg magának, hogy ne próbáljon minél nagyobb szeletet kihasítani, az egyre növekvő tartalomtortából.