A hagyományos zeneterjesztés folyamatosa hanyatlásának egyik legplasztikusabb megjelenési formája, hogy a hagyományos és a digitális zenei eladásokat egy, nagy, közös eladó szerinti listában a digitális boltok (na jó, ne legyünk eufemiszitkusak, az iTunes)a tavalyi évben a második legforgalmasabb zeneáruház nőtte ki magát.
Minden szakértő, elemző egyet értett abban már akkor is, hogy csak idő, ráadásul nem is hosszú idő kérdése, mikor lesz az iTunes az Egyesült Államok legforgalmasabb zeneáruháza.
Valóban nem kellett soka várni, az NPD kimutatása szerint, 2008 első félévében, a lemezboltok, kombinált rangsora a következő volt:
1. iTunes
2. Wal-Mart (Walmart, Walmart.com, Walmart.com)
3. Best Buy (Best Buy, Bestbuy.com, Best Buy Digital)
4. Amazon (Amazon.com, AmazonMP3.com)
5. Target (Target , Target.com)
A lista több érdekességre is rámutat! Az első, és természetesen a legegyértelműbb, hogy az iTunes, tisztén digitális eladásai révén is vezeti a listát. Mindemellett ugyanakkor érdemes egy pillantást vetni a lista további szereplőire is, akik mind mind nagy áruházláncok, vagy hatalmas internetes kereskedők, mit az Amazon. Ezek esetében (kivéve természetesen az Amazont) a hagyományos és az Interneten keresztül érétkesített CD-k egyaránt szerepelnek a listában.
Feltétlenül figyelemre méltó az Amazon előretörése, a tavaly év évi ötödik helyről a negyedikre. Ez egyértelműen az Amazon MP3 elindításának köszönhető, amely révén a csökkenő CD eladások okozta veszteségeket, a növekvő digitális eladások révén ellensúlyozni tudta a e-kereskedelmi óriás.