Az utóbbi időben keveset hallatott magáról az Apple és az iTunes. Igazából okuk persze nem is volt rá, hiszen a pay per track piacot magabiztosan uralják, a streaming piac átrendeződése pedig egyelőre mg nem érte el azt a szintet, hogy az aggaszthatná a cupertinói vezetőket.
A háttérben ugyanakkor nagyon komoly tárgyalások és fejlesztések zajlanak, s nem vagyunk messze az igazságtól, hogy Steve Jobs és csapata ismételten valami olyasmivel szeretne piacra lépni, amely a iPodhoz hasonló mértékben forradalmasítaná a zenefogyasztási szokásokat.
A Financial Timesban megjelent információk alapján a projekt párhuzamosan halad az Apple tablet computer projektjével, melynek célja, lehetőleg még az ősszel a piacra dobni a Mac és az iPodok között valahol félúton található kb. 10 colos, 3G támogatást nyújtó kütyüt.
A kütyüprojekt mellett futó, Cocktail kódnévre keresztelt tartalomprojekt során az Apple és a 4 nagy kiadó folyamatos tárgyalásban áll egymással, annak érdekében, hogy egy, az album eladásokat jelentősen megnövelő szolgáltatást tegyenek elérhetővé a tablet computeren. Ne felejtsük, a kiadók és az Apple iTunes kapcsán bekövetkezett elhidegülésének egyik fő oka az albumeladások iTunes általi kannibalizálása volt. A projekt volumenét és súlyát jelzi, hogy az elmúlt hónapokban rendkívül feszült viszonyban levő Apple és a kiadók minden korábbi ellentétet félresöpörve dolgoznak együtt az új szolgáltatás kialakításán.
Az első kiszivárgott információk alapján a hordozható kézikütyü tulajdonosai az iTunes használata nélkül tudnak majd teljes, speciális kialakítású és tartalmú (értsd videókat, dalszövegeket, exkluzív tartalmakat ) albumokat vásárolni. A projektez közel állók szerint az album értelmét és funkcióját teljesen újradefináló szolgáltatásról lenne szó, ami az albumot egy interaktív eszközzé tenné, a mai statikus állapotot helyett.
Az Apple-ről írva az ember természetesen óvatosan kell, hogy bánjon a kritikával, de a jelenlegi információk alapján a Cocktail nem hordozza magában azt a fajta hype-ot, amit az iPod vagy az iPhone magéban hordozott. Önmagéban az a tény, hogy speciális, exkluzív tartalmakat érhet el a használója még nem jeleneti azt, hogy ezért egy új kütyüt is megvásárolna, s fizetne is a tartalmakért.
Az elsődleges információk ugyanakkor azt is sugallják, hogy az kütyü nem csupán a zenei tartalmakhoz való teljesen újfajta hozzáférést biztosítana, hanem a filmek illetve a könyvek esetében is valami egészen újat és eddig elképzelhetlennek hitt hozzáférési módot biztosítana. S ha innen nézzük, bizony lehet, hogy Steve Jobs és csapata megint valami különlegeséggel lep majd minket meg…