A végső hírek nem tévedtek, Steve Jobs tegnap valóban bejelentette az új iTunest, amely Ping névre hallgat. Jobs szerint se nem Facebook, se nem Twitter, hanem egy zenei közösségi szolgáltatás.Amely már az indulásakor 260 millió felhasználóval rendelkezik majd, 23 országban. Mindez persze csupán számmisztika, ellenben a mögötte húzódó stratégia jóval érdekesebb!
Az alapkoncepció lényegében annyi, hogy az iTunes felhasználók megoszthatják, mit hallgatnak, illetve barátaik, valamint akár együttesek aktivitásfolyamára is feliratkozhatnak. S mindezen felül koncertekkel, zenei eseményekkel kapcsolatos élményeiket is megoszthatják a többi felhasználóval. Az alaplogika tehát nem több, mint egy Twitterbe oltott Facebook, vagy fordítva.
Az azonban egyértelmű, hogy a Ping valójában csak azok számára képvisel majd igazi értéket, akik minden, tartalmakhoz kapcsolódó tevékenységüket az iTunesban végeztek eddig is. Számukra az iTunes világ valóban új, érdekes funkciókkal bővül majd, azonban megmarad annak a azért világnak, ami eddig is volt, s ami teljességgel ellentmond a Facebook által (is) diktált trendeknek! A ping-nek semmilyen kapcsolata nem lesz a már létező közösségi oldalakkal (Facebook, Twitter), így tulajdonképpen egy újabb közösségi szolgáltatásra való feliratkozásról beszélhetünk, ami inkább nyűg már, mint lehetőség.
A ping ugyanakkor lehetőség a zenekarok számára, hogy ott profildalakat létrehozva, újabb csatornát találjanak a rajongóikkal való kapcsolattartása és persze zenés koncertjegy eladásra.
A legnagyobb hiányérzetünk azonban mégsem a közösségi funkciók korlátozott megjelenítése és a zártság miatt van, hanem maga a tartalom miatt. Az iTunes 10 semmit nem tartalmaz azokból, az év eleje óta keringő pletykákból, melyek alapján az Apple a cloud alapú zenei szolgáltatás felé akarna elmozdulni. A jelek szerint sokkal inkább arról van szó, hogy Jobsék az iTunest, mint alkalmazást szeretnék még jobban erősíteni.