Az on-demand rádiók körében a Pandora toronymagas piacvezető az Egyesült Államokban, ez hétről –hétre, hónapról-hónapra bebizonyosodik. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy akár rövid idő alatt is, ne lehetne veszélyben ez a pozíció, ne pártolhatnának át zenekedvelők százezrei más szolgáltatóhoz.
Az egyik leginkább figyelt „jelölt” a Songza nevű szolgáltatás, amely tavaszi indulása óta észbontó ütemben növekedett, növekszik. A Június első napjaiban történt indulása óta immáron közel 2 millióan kezdték el a szolgáltatást használni, ami azonban ennél is figyelemreméltóbb adat, hogy a valaha regisztrált felhasználók több, mint fele jelenleg is aktív felhasználó. Azaz a Songza közel 50%-os konverzióval, megtartó erővel dolgozik, ami igen-igen jó.
A szolgáltatás jellegéből adódóan- különböző, előre beépített, hangulatokhoz adnak rádiócsatornákat, melyeket aztán testre lehet szabni, a Pandora esetében már megismert tetszik/nem tetszik funkcióval. A közel 1 millió aktív felhasználó az elmúlt szűk három hónapban rengeteg adatot kreált a rádiók hallgatásával. Ezt a hatalmas mennyiségű adatot vétek lenne nem felhasználni a tartalom még pontosabb, még személyre szabott célzására. További jövőbeni fejleszt, hogy a program algoritmusa figyelembe veszi majd a tartalomajánlás során az éppen aktuális földrajzi helyet is!
Mindezeken- az alapvetően technikai jellegű híreken felül- a Long Island-i start-up további befektetők csatlakozást is bejelentette. Ha nem is nagyin hamar, de ha ilyen tempóban haladnak, elképzelhető, hogy a Pandora számára nem is a Spotify lesz majd az elsődleges ellenfél a tengerentúlon..