A streaming megoldások jelenleg a legnépszerűbb zenei szolgáltatások közé tartoznak. A digitális zenei piacokon betöltött szerepük egyre erősödik, felhasználó bázisuk folyamatosan nő, üzleti modelljük, ha lassan is, de kezd megszilárdulni. Mivel alapvetően a különböző jellegű streaming szolgáltatások- a Pandora, a Spotify, a Vevo—hogy csak a legjelentősebbeket említsük, ugyanazokért a hirdetői pénzekért harcolnak, így elkerülhetetlen, hogy egymással is versenyezzenek, még hogyha más fajta tartalomról vagy másfajta szolgáltatás funkcionalitásról is van szó.
Éppen ezért rossz hír a Vevo menedzsmentje számára, hogy a júliusi Egyesült Államokbeli látogatottsági adatok alapján a prémium videó szolgáltató egyedi látogatóinak száma a hónapban csökkent, a videómegtekintések száma pedig csak egészen kis mértékben nőtt, de inkább stagnálónak mondható. Ez egy olyan piacon, ahol vetélytárs szolgáltatások hónapról hónapra 3-5 %-ot nőnek, bizony kevésnek tűnik.
Megtorpant volna az eleddig rohamtempóban növekvő szolgáltatás vagy esetleg valami másról van szó? A szezonalitás, mint lehetséges tényező azonnal felmerül - a nyári hónapok legtöbbször nem kedveznek a tartalomfogyasztásnak- a többi, hasonló tematikában működő szolgáltatás növekedése azonban megcáfolja mindezt.
A Comscore riportja ugyanakkor csak az amerikai adatokat tartalmazza- azaz például az európai vagy éppen a dél-amerikai adatokat nem- illetve hiányoznak belőle a mobil alkalmazásokból illetve direkt TV megoldásokból tett látogatások. Egy, a mobil platformra illetve a televízióra, mint platformra egyre jobban fókuszáló szolgáltatás esetében pedig ezek az adatok komolyan torzíthatják a méréseket.
Mi a magunk részéről inkább a Vevo második negyedéves riportját várjuk, feltételezhetően abban, ezek a feltörekvő platformok is kelő hangsúllyal lesznek majd reprezentálva. Az év egyik legnagyobb- ha a nem a legnagyobb – meglepetése lenne, hogyha a prémium videó szolgáltatás növekedésében valódi törés állna be…
NEVEZTÜNK A GOLDENBLOGRA! Idestova 4 évnyi blogolás után úgy döntöttünk, megmérettetjük magunkat. Mi a muzzakot egy szakértői blognak tartjuk, a goldenblog azonban nem, így az IT kategóriában próbálunk meg helytállni Aki szerint sikerrel az az itt a jobb hasábban található gombra katitntva érzékeltetheti mindezt és segíthet is benne :D |