Júniusban írtunk itt, a Muzzak oldalain először arról, hogy a tengerentúli streaming piac egyik feltörekvő szereplője, az Rdio azt tervezi, hogy közvetlenül a zenészeknek előadóknak fizetne valamilyen módon az új, bizonyítottan az általuk akvirált előfizetők után.
A tervek október beköszöntével valósággá váltak és a 2008-ban alapított cég a 13 országban elindította Rdio Artist Program néven az előadók számára szolgáló direktíváját.
A program filozófiája, hogy az előadók megoszthatják kedvenceiket, új tartalmaikat és ezek révén új előfizetőket hozhatnak be a szolgáltatásba. A pontos feltételek a következők:
- Minden új , az előadó által hozott és legalább egy hónapig előfizető után 10 dollár előfizetőnként
- Valós idejű statisztika a feliratkozókról
- Testre szabható előadói oldalak
- Integrálható player illetve link beszúrási lehetőség
- Help oldalak az minél profibb előadói oldalak létrehozásához
A direktíva több szempontból is kifizetődő lehet. Egyrészt marketing értéke nem kicsi akkor, amikor az Rdio legnagyobb vetélytársa a Spotify rendkívül népszerűtlen az előadók körében, másrészt önmagában is kifizetődő lehet, hiszen a népszerű előadók Twitter, Facebook és egyéb csatornáikon keresztül valóban rajongók százait, ezreit invitálhatják az Rdio igénybevételére.
A siker kulcs természetesen az, hogy hány nagy nevű előadót sikerül a lehető leghamarabb megnyerni az ügynek. Ha ezt vesszük alapul, az Rdio igen erősen kezdett, hiszen a Scissor Sisters, Snoop Lion (azaz Snoop Dogg), a Chromeo, az A-Trak vagy éppen Brendan Benson már az induláskor egyéni profiloldallal jelentkezik.