A Pandora sikere- méghogyha az befektetői értelemben esetleg jelenleg nem is számít sikernek- már eddig is sejtetni engedte, hogy az online rádió, mint platform egyre inkább teret nyerhet majd a fejlettebb zenei piacokon, tovább fokozva ezzel a földi sugárzású rádióadók amúgy sem kevés problémáját.
A legújabb az emarketer által idézett kutatások alapján az online rádiókat 2012-ben az interneteléréssel rendelkező amerikaiak több, mint fele vette igénybe. Az igénybevevők száma évről évre növekszik és növekedni is fog az előrejelzések szerint ugyanakkor a mostani előrejelzések szerint 2016-2017 magasságában kifullad és eléri a maximumot az online rádióhallgatók száma. Mindez azt jelenti, hogy a jelenlegi mintegy 130 millió főre becsült tábor nagysága 2016-ra megközelíti majd a 175 milliót.
A szépen növekvő számok ellenére az online rádiók szerepe a hirdetési piacon egyelőre marginális, igaz ez annak ellenére, hogy a födi sugárzású rádióadók hirdetési potenciálja az elmúlt években csökkent és hosszú távon is stagnálni, esetleg kis mértékben emelkedni fog, miközben az online rádiók hirdetési piaca több,mint a kétszeresére nő majd előreláthatólag.
A teljes- amúgy alapvetően az internetes rádiók növekedésének köszönhetően- kis mértékben növekvő rádiós hirdetési piacnak ugyanakkor továbbra is csak nagyon kis szeletét teszi majd ki az., mait az online rádiók magukénak mondhatnak.
A kis méret ellenére az online rádiók a hirdetők kedvelt célpontját jelentik, szemben a hagyományos rádiókkal. Ennek elsősorban a hirdetési formák nagyobb interaktivitása, nehezebb elkerülhetősége illetve jobb mérhetősége az oka, illetve az, hogy az online rádiók esetében nagyon jól és hatékonyan lehet egy brandet egy adott stílushoz, érzéshez társítani.
A hirdetési oldalon meglevő, pozitív hangulat mellett és ellenére sem szabad ugyanakkor arról megfeledkeznünk, hogy az online rádió üzleti modellje a tengerentúlon jelenleg nem vagy nehezen fenntartható a roppant magas tartalomköltségek miatt. Nagy kérdés, hogy az előrejelzett növekedéssel mekkora lobbierő növekedés jár, járhat majd. Amennyiben nagyobbal, úgy a rádiós piacon is megtörténik majd az a fajta piaci változás, ami a tartalomipar többi területén már végbement. Amennyiben nem vagy csak korlátozottan, akkor a hagyományos rádióknak lesz esélyük arra, hogy meglevő piac erejüket az online területre is átvigyék