Jelenleg a világ digitális zeneipari szolgáltatásait a streaming szolgáltatások ( Spotify, Deezer) uralják, ugyanakkor már most is láthatóak azok a szolgáltatások, amelyek másfajta megközelítést, másfajta igényeket próbálnak kielégíteni.
A lista élére feltétlenül a zenefelismerésre koncentráló, 1999-ben alapított Shazam kívánkozik, amelynek a sikere jelzi, hogy zenefelismerés, mint az új zenék megismerésének egyik módja- mennyire fontossá vált az átalakuló digitális zenei ökoszisztémában.
A Shazam egyik számára az egyik legjelentősebb kérdés a közeljövőt illetően az, hogy milyen irányban haladjon tovább. A digitális zeneipari szolgáltatások ugyanis egymás fel konvergálnak, azaz a cél az, hogy a lehető legtöbb funkciót a lehető legkevesebb szolgáltatás nyújtsa. Ennek részeként található meg most már a streaming szolgáltatásokban is ma már az on-demand rádió funkcionalitás is például.
Legújabb mobilalkalmazásával a Shazam is tett egy lépést ebbe az irányba. Az új iOS alkalmazásban eleve sokkal hangsúlyosabb szerepet kap a Shazam saját zenelejátszója, sőt azok a Shazam használók, akik rendelkeznek Spotify vagy Rdio előfizetéssel a felismert dalokat vagy a toplistákban szereplő dalokat teljes hosszukban meg is hallgathatják majd, a Shazamon belül!
Az alkalmazás ezen felül új nyitóképernyővel is rendelkezik, amely sokkal nagyobb hangsúlyt fektet a zenei hírekre, tartalomajánlásra, az éppen legnépszerűbb dalok bemutatására.
A Shazam számára egyértelműen ez az irány, azaz ,hogy a tartalom fogyasztását is ösztönözze, ne csupán a fel- és megismerését a járható és járandó út. Annak érdekében, hogy a növekedés ne álljon meg, a cég új befektetőkkel is megállapodott, akik 30 millió dollár értékben szereznek részesedést a cégben, 1 milliárd dollárra értékelve azt. A hivatalos verzió szerint az új befektetés segítségével újabb partnerségek kialakítására törekednek majd, de nem lennénk meglepődve, hogyha az összeg jelentékeny része saját zenei adatbázis kialakítását fedezné.
A londoni cég ugyani elérte azt a szintet, ahonnan már nincs más út, mint az agresszív növekedés. A tavaly bejelentett, havi szinten 100 millió aktív felhasználó igen fontos mérföldkő, a digitális zenei szolgáltatások között, azonban ha magából a zenefelismerésből , mint lehetőségből indulunk ki, akkor még bőven van tér növekedésre. Nem véletlen, hogy Rich Riley CEO 500 millió felhasználót szeretne. Ha jobban belegondolunk nagyon más lehetőség nem is áll a cég előtt, mint a terjeszkedés és a növekedés…