Alig 2 hónappal ezelőtt számoltunk be arról, hogy Dr.Dre babérjait megirigyelve Jay-Z is belevág a streaming iparba, a skandináv Wimp illetve HD streaming szolgáltatása, a Tidal megvásárlásával.
Kisebb problémák után, a tranzakció végül rendben lezajlott így semmi nem állhat immáron Jay Z és prémium szolgáltatása útjába, amely hivatalosan, hétfőn, magyar idő szerint késő este indult majd útjára, és olyan művészek álltak mellé, és helyezték el közösségi oldalaikon a #TIDALforALL üzenetet mint Beyoncé, Kanye West, Rihanna, Madonna, Coldplay, Usher vagy éppen Nicki Minaj.
A sztárok támogatását a hivatalos, tegnap éjjel New Yorkban tartott bemutatón is élvezhette Jay-Z és szolgáltatása, hiszen Beyonce, Rihanna, Kanye West, Jack White, Arcade Fire, Usher, Nicki Minaj, Coldplay, Alicia Keys, Calvin Harris, Daft Punk, deadmau5, Jason Aldean, J. Cole és Madonna nem csupán közösségi oldalaikon támogatják a szolgáltatást, hanem egyben tulajdonosai is a cégnek, fejenként 3%-os súllyal, azaz összesen éppenhogy kissebbségi, 48%-os részesedéssel rendelkeznek.Jay-Z ( polgári nevén Shawn Carter) a részesedést annak érdekében kínálta fel világsztár barátainak, hogy azok exkluzív megjelenésekkel támogassák az amúgy olcsónak semmiképpen sem mondható szolgáltatást.
Az árazással pedig el is érkeztünk a Tidal esélyeihez. Jay-Z a tranzakcióval egy közepesen teljesítő, tavaly 11%-os előfizetőszám csökkenést regisztráló, túlnyomórészt telco megállapodásokból származó előfizető bázissal rendelkező céget és szolgáltatásait vásárolta meg.
Mint kiindulási alap tehát az Aspiro és két szolgáltatása nem éppen a legerősebb, de ez az, ami Jay-Z-t a legkevésbé érdekelheti, feltételezhetően. Számára a Wimp és a Tidal pontosan az, ami Dr.Dre számára a MOG volt. belépés a piacra.
Arra a piacra, Ahol Jay-Z pont a Beats Music helyét szeretné majd átvenni, a szerkesztők által összeállított tartalmak, az exkluzív megjelenések és a prémium minőség és márka létrehozásával.
A TIDAL természetesen érv és indok lett a maximális sebességen dübörgő ingyenzene elleni harcban is, azt azonban nem ért megjegyezni, hogy a dupla ár is maximum dupla akkora jutalékot eredményez majd.
A TIDAL és a valóban roppant erős támogató-előadó társaság ellenben sokkal több fejfájást és nehéz pillanatot okozhat majd a tradicionális kiadók illetve maga az Apple és a Beats Music számára is. Jay-Z célja közép és hosszú távon ugyanis egyértelműen, egy exkluzivitásokra hangsúlyt helyező kiadót álmodott meg, ami a jelenlegi helyzet alapján 16, igen minőségi lappal rendelkezik majd a felettébb korlátos és kevés lapot tartalmazó minőségi előadók kártyapaklijából…