Előző bejegyzéseink egyikében megemlékeztünk a Warner digitális útkereséséről. Most nézzünk picit körül az EMI háza táján.
A DRM mentes tartalmak iTuneson,
illetve egyre több más online letöltőállomáson való megjelenését nem
boncolgatnám, majd csak akkor, amikor az első eladási adatok, és a DRM
mentesség hatása értékelhető lesz.
Teljesen más, és a DRM-től független
az az út, amelyről a lemezóriás olyan nagy multikkal tárgyal, mint az Adidas,
vagy a Visa. Az együttműködés lényege, hogy az
Emi teljes, több, mint 20 000 tételből álló katalógusát elérhetővé teszi
nagy, multinacionális cégek számára, co-branded boltokban.
Az Adidas esetében megszületett konkrét megállapodás a német sportszergyártó „Impossible is nothing" kampányában felhasznált zenéket tölthetik le a megszokott 79 penny/dal vagy 6.80 font/album áron.
A közeli jövőben pedig hasonló együttműködések tető alá hozását tervezik a Samsung-al, a Visa-al, és több más világszerte ismert márkával.