Ugyancsak régóta a levegőben lógó kérdés, hogy az Apple mikor kíván a mobilzenei piacra betörni, illetve, az egyre aktívabb mobilpiaci szereplők nem tervezik-e a mobil-online zenei piac - egyébként teljesen logikus, és több ASP által már megvalósított-összekapcsolását.
A válasz megérkezni látszik, legalábbis a Fortune magazin információi alapján. A mindig jól értesült, de felettébb pletykás rendezvényszervezők szerint ugyanis a NOKIA vezérigazgatója, a fantasztikusan dalalmos nevű Olli-Pekka Kallasvuo augusztus 29-n, Londonban, a partykultúrában jártasak számára egész biztosan ismerős Ministry of Sound klubban kívánja belejelenteni új, elsősorban online fókuszú, digitális zenei és játék szolgáltatásának indulását.
Az indítandó szolgáltatással kapcsolatban még sok kérdőjel van, elsősorban tartalmi oldalról nem tisztázott, hogy mekkora katalógussal, mely kiadóktól származó tartalommal indul majd.
Ami viszont biztos az az, hogy a finn telefongyártó egyértelműen be kíván törni az online piacra, hiszen az indítandó szolgáltatás az indulásakor szinte bizonyosan csak online lesz elérhető!
Mennyire tekinthető logikusnak a Nokia belépése az online zenei piacra? A válasz az, hogy teljes mértékben. Teljes mértékben, hiszen a diverzifikált, egyre több szereplőt és egyre élesebb versenyt felvonultató telefonkészülék piacon a nyereségesség hosszú távon egyre nehezebben lesz biztosítható. A Mobil zenei tartalompiac is nyugtalanító tendenciákat mutat. Az M:Metrics felmérés szerint ugyanis a mobil zenét hallgatók 85% a nagy mobilportálokat kikerülve szerzi be a mobiltartalmakat. Nem utolsó sorban pedig a Nokia legnagyobb riválisa közül több is a zeneterjesztési piacra való betörést tervezi.
Kell-e reszketnie mindezek után Steve Jobsnak az irodájában? Nem, bár feltétlenül érdekes, és a mobil-internet konvergenciát meghatározó hónapok elé néz, mind asz Apple, mind a Nokia, eleddig ismeretlen piacokon.