Bréking nyúz rovatunk legfrissebb tagja következik: A Universal és az Apple, felszín alatt hónapok óta húzódó csatája a mai nappal drámai, és minden valószínűség szerint középtávon a digitális zenei piacot alapjaiban megrengető fordulatot vett!
A Universal Music Group ugyanis bejelentette, hogy (egyelőre) kísérleti jelleggel, jövő év január 31-ig legkurrensebb tartalmait, 99 centes áron, DRM mentes formátumban is elérhetővé teszi, a legnagyobb online áruházakban. A közlemény ugyanakkor kiemeli, hogy az ajánlat nem vonatkozik az Apple által üzemeltetett iTunes Music Store-ra.
Eddig a hír, innentől pedig akkor a benn rejlő rengeteg információmorzsa értelmezése:
- Miért csak Január 31-ig? A január 31-ig tartó tesztidőszak meghirdetése minden valószínűség szerint csupán egy kispapu, menekülő útvonal arra az esetre, hogyha valamilyen oknál fogva a Universal elöljárói nem lennéek elégeddettek az elaádsi adatokkal.
- Hogy maradhatott ki az iTunes? Régóta érezhető feszültség volt a két cég között, amely alapvetően a partnerkapcsolatban betöltött szerepekből adódott. Az,hogy az akcióból az iTunes kimaradt egyértelmű üzenet: A Universal szemében a világ digitális zenei piaca nem csak az iTunesból áll. Mindez gyökeresen ellentétes Steve Jobs látásmódjával. Ne legyen azonban kétségünk afelől sem, hogy a világ legjelentősebb kiadójánál is tökéletesen tisztában vannak az iTunes piacvezető szerepével.
- Miért éppen 99 cent? Alpajában véve a DRM-el ellátott tartalmak árazásához igazodik a Universal. Lényeges, és ismételten az Apple-höz, illetve az EMI-hoz kapcsolódik ugyanakkor, hogy a Universal a DRM mentes tartalmak esetében nem kívánt a jobb minőségért (a gyakorlatban a másolhatóságért) felárat fizettetni a vásárlókkal.