A Radiohead új albumával kapcsolatos próbálkozásáról múlt héten szót ejtettünk. A napokban azonban az első és valljuk be igen-igen nagy érdeklődéssel várt eladási adatok- is napvilágot láttak. Az együtteshez közel álló források 1,2-1.3 millió letöltésről számoltak be ,a Gigwise portál szerint.
A lényegesebb kérdésre, nevezetesen, hogy hányan, és mennyi fizettek az albumért már jóval inkább becslésjellegű adatok állnak csak rendelkezésünkre. A Telegraph, 5000 főn elvégzett közvéleménykutatása alapján a letöltők egy negyede semmit nem fizetett az albumért, fele 10 fontnál kevesebbet, s csal a fennmaradó egynegyede fizette ki a deluxe csomag valódi, 40 fontos árát.
Evvel párhuzamosan egy másik sztár, Madonna is otthagyta jelenlegi kiadóját, a Warner-t, és rekordösszegért, 120 millió dollárért szerződött a Live Nation koncert szervező céghez. A megállapodás pénzügyi részleteihez közel állók szerint a 49 éves díva 18 millió dollárt kap magáért a kontraktusért, s valamennyi a Live Nation kiadásában megjelenítendő lemezéért egyenként további 17 millió dollárt.
A megállapodás érdekesebb, és az egész kiadó-előadó viszonyt újraértelmezésére késztető része azonban az, hogy valamennyi jövőbeni DVD, koncert, TV megjelenésből, Merchandising bevételből való részesedére vonatkozik. Ez az a modell ,amelyet kiadói oldalról is egyre többször említenek, int az előadók és a kiadók teljesen új alapokon való együttműködésnek egy lehetséges módját.
Ami a Radiohead-n, és Madonnán kívül feltétlenül figyelemre méltó, az, az a fajta pezsgés, amely az előadók, és a kiadók kapcsán jelentkezik az idei évben. Folyamatosan jelennek meg a hírek arról, hogy az Oasis, a Madness, a Nine Inch Nails saját maga, ingyen jelenteti meg következő lemezét. A nevek ismerősek, s talán pontosan ez az, ami a legfontosabb. Az ismert, nagy nevek esetében ugyanis a kiadók, és maga az együttes hossza évek, évtizedek szívós marketingmunkájával felépítette azt az image-t,amivel magára hagyva is veszik a lemezeket. Az ismeretlen, kezdő együttesek esetében ez nem működhet. Ha lesz olyan modell, ami az ő számukra is megoldást kínál, na akkor érkezünk majd el ahhoz a pillanathoz, amikor a kiadókra már nem lesz szükség.