Az EMI, majd pedig a Universal DRM mentes tartalmakra történő váltását követően azonnal megindultak a spekulációk, hogy a másik két nagy kiadó közül melyik, és mikor fogja követni a „jó" példát. A szakértők a digitális területre fogékonyabb Warnert tartották esélyesebbnek a lépésre, azonban az élet, valamint a folyamatos, és egyre meredekebb piacvesztés a SONY BMG-t kényszerítette a lépés megtételére.
Azért akkora ugrásra, mit mondjuk az EMI esetében ne gondoljon senki, és ne is kezdje el kedvenc online zeneboltjában keresni Jennifer Lopez, vagy Britney Spears albumait MP3 formátumban, hanem a korábban már említett, iTunes ajándékkártyához hasonló, januárban, a nagyobb egyesült államokbeli áruházakban debütáló SONY BMG előadói kártyákon 40-50 előadó slágerei és kevésbé ismert katalógus dalai lesznek megtalálhatóak. Szakértők szerint a kártyák egyenként 12 dollár 99 centért lesznek megvásárolhatóak, maguk a dalok pedig a SONY BMG külön erre a célra kialakított saját online áruházából a musicpass.com-ról lesznek letölthetőek.