Free Music!

Újabb piacot uralt le a Youtube

2025. március 09. - Pléh Dániel

A Youtube  a digitális videók kérdés nélküli uralkodója és ahogy sokszor neveztük, a digitális zene egyfajta pénzgyára is. Az elmúlt években aztán a tulajdonos Alphabet és a Youtube rengeteg munkával feltette a streaming zenei piaci térképre is a szolgáltatást.

Az előfizetés alapú zenei szolgáltatások közben maguk is elkezdtek tovább terjeszkedni újabb és újabb típusú zenei tartalmak felé. Igy lett a Spotify egy egyszerű,de nagyszerű  zenei adatbázisból egy komplett zenei szolgáltatóközpont, podcastokkal hangoskönyvekkel ,videókkal.

A Youtube eredetileg ugyan nem feltétlenül tervezte, de valós életben a podcastok döntő többségét, akár csak, hanganyagként, de egyre gyakrabban  videóként is, a  Youtube-ra is feltöltötték létrehozóik,így a cégnek túlzottn nath- első körben túl sokat  nem is kellett tennie annak érdekében hogy hirtelen podcast nagyhatalommá  is) váljon.  Mndösszesen annyi, hogy A megszellőztetett(?) információk alapján a youtube.com/podcasts oldalon jelennek majd meg az összegyűjtött podcastok, méghozzá azok RSS feedjeit közvetlenül linkelve. Az ezek lapján létrehozott ajánlók aztán a már megszokott  kártya designban jelennek majd meg.

A Youtube tulajdonképen tehát úgy vált a podcast piac meghatározó szereplőjévé, hogy közben a tartalom oldalon egy fillér kiadása nem volt ( szemben mondjuk a spotify-jal)

Arról azonban- eddig- nem nagyon voltak pontos és megbízható adataink, hogy mekkora is a Youtube, mint podcast szolgáltatás.  A cég által közölt adatok  sokkolóak lehetnek, ugyanis azok alapján havi szinten több, mint 1 milliárd ember hallgat podcast tartalmakat, ez a szám pedig fényévekkel több,mint bármely más meghatározó podcast szolgáltatást felhasználóinak a száma.

( A fentebb már említett, a podcastokba dollár százmilliókat fektető Spotify esetében az utolsó ismert adat 2023-as, akkor havi szinten 100 millió ember hallgatott podcastokat a svéd cég szolgáltatásában)  

Az persze, hogyha valaki ezt a hatalmas podcastok iránt fogékony közönséget szeretné elérni, nem megy magától és könnyen. Nem elég csak hanganyagot készíteni, hanem videót, jó minőségű videót is kell, azaz lényegében minden podcast egy Youtube videó!

Ezen felül pedig be kell tartani a Youtube sok tekintetben szigorú szabályait.  A cég más RSS formátumot használ ,mint a többi podcast platform, így a Youtube esetében alkalmazott nem lesz kompatibilis azokkal. A hirdetések megjelentését és kiszolgálását tekintve is alkalmazkodniuk kell a videómegosztó megoldásaival és szabályaival.

Az alkalmazkodásból azonban  jó eséllyel a versenytársak sem vonhatják majd ki magukat. Az a szolgáltató, aki hosszú távon szeretné megnyerni és dominálni a podcast piacokat, az Hozzá képest ,vele szembe kell tudnia elhelyezni valahol az értékskálán.  És valljuk meg, ez nem hangzik egy egyszerű feladatnak!

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/18813062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása