Abszolút bréking nyúz kategória a következő hír: A Warner Music, az ünnepek alatti, uborkaszezonra rácáfolva bejelentette, hogy elérhetővé teszi tartalmait DRM-mentes formátumban, egyelőre kizárólag az Amazon internetes zeneáruházában.
A bejelentés kapcsán több, tisztázatlan
kérdés van még, ezek közül a legfontosabb, hogy egy az EMI lépéséhez hasonló,
permanens lépésről van szó, vagy egy a Universal lépéséhez hasonló, hivatalosan
kísérletinek nevezett döntésről beszélhetünk. Ugyancsak kérdéses, hogy a kiadó az Amazon
mellett, az iTunes-al szemben tette le a voksát, vagy egyszerűen csak az Amazon
ismert MP3 formátum melletti elköteleződése okán esett az online kereskedelmi
óriásra a választása a kiadónak.
A lépés mozgatórúgói teljesen egyértelműek:
mind az EMI, mind a Universal esetében a DRM mentes tartalmak a digitális piaci
részesedés növekedését vonták maguk után mindkét kiadó esetében. Ugyancsak nem
elhanyagolható tényező, hogy az Amazon és Pepsi a februári Super Bowl-ra
időzített, közel 1 milliárd dalt érintő promóciós megállapodásában így a Warner
tartalmai is részt vesznek, ezáltal igen-igen jelentős bevételeket garantálva a
kiadó számára.
A lépés több szempontból is kulcsfontosságú a világ digitális-zenei életében. Egyrészt, mint az egyetlen,még a DRM mellett többé-kevésbé kitartó kiadóként a SONY BMG számára nem maradt más választása, mint mihamarabb csatlakozni a másik három kiadó koalíciójához. Másrészt a lépés azért is történelmi, hiszen az év elején még a Warner elnöke, Edgar Bronfman, Jr kiemelte, hogy cége továbbra is a digitális jogvédelmi eljárásokban látja a garanciát a szerzői jogok védelmében. Ehhez képest a piac, a piaci folyamatok egész egyszerűen kierőszakolták,hogy az elnök, és cége megváltozassa ezen álláspontját, a további piacvesztés elkerülésre érdekében.