Free Music!

Tovább erősödik az EMI-tényleg sikeres a drm elhagyása?

2007. december 28. - Pléh Dániel

Az EMI tulajdonosváltásáról, a stratégiájukban bekövetkezett változásokról, illetve a legutóbbi időkben a céget körülvevő egyre nagyobb bizonytalanságról napi, heti rendszerességgel beszámoltunk olvasóinknak.

Érdemes azonban elrugaszkodni a hiedelmektől, félelmektől, és a szikár számok alapján elemezni a négy nagy kiadó helyzetét, és az abban beállt változásokat.

Azóta, hogy az EMI ez év májusában „megszabadult" a DRM-től a digitális szegmensben közel 10%-al erősödtek a pozíció,(a májusi 9.2%-ról 10.1%-ra) miközben a Warner stagnált, a SONY BMG erőteljesen csökkent (közel 4 százalékponttal), s csak a Universal tudott javítani pozícióin, de az EMI-tól elmaradó mértékben.

Mivel a hagyományos piac jelenleg(még) nagyságrendekkel nagyobb a digitálisnál, ezért érdemes egy pillantást vetni az ott bekövetkezett változásokra is, hiszen azok pénzügyi értelemben jóval fontosabbak a „négy nagy" számára.

A hagyományos piacon is, csakúgy, mint a digitális szegmensben két kiadó vesztett a részesedéséből, és kettőnek sikerült növelnie azt. A SONY BMG itt is a vesztesek közé tartozott, s ez meg is magyarázza, azokat a piaci pletykákat, melyek szerint 2008 januárjában az ő részükről is a DRM mentes tartalmak felé való nyitás várható. A hagyományos hanghordozó piac másik vesztese az EMI volt, közel 6%-os piacvesztéssel. A Warner kis mértékben, a Universal viszont jelentős mértékben, tudta javítani pozícióit a hagyományos hanghordozók piacán is.

Mi olvasható ki ezekből az adatokból? Az feltétlenül, hogy a DRM mentes tartalmakkal való megjelenés a piacon azonnali, és folyamatos térnyerést biztosít a kiadók számára. Ebből következően kijelenthető, hogy már középtávon is, a DRM-mentes tartalmak portfólióban való elhelyezése az egyetlen járható út a kiadók számára. Másrészt pedig látható, hogy a digitális szegmens különálló és hangsúlyos kezelése képes lehet a hagyományos piacokon kialakult trendek ellensúlyozására. Az EMI esetében a szakemberek egyetértenek abban, hogy a DRMmentes tartalmak előbb az iTuneson, később pedig mindenhol való elérhetővé tétele nélkül, a hagyományos piachoz hasonló „eredmények" születtek volna a digitális szegmensben. A két szkenárió között a különbség kb. 15%, számszerűsítve 600 000 eladott dal. Pontosan ennyit nyert az EMI a jó pillanatban meghozott, bátor döntésével.

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr7635217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása