Az elmúlt 1 hét teljes egészében a SONY BMG-ről, mint a DRM mellett legtovább kiadóról szólt. A Bertelsmann A.G és a SONY Music egyesülésével létrejött cég, a Warner Music december utolsó napjaiban meghozott döntése után került lépéskényszerbe, s azóta folyamatosan a piaci pletykák középpontjában állt.
A pletykák egyik felének a cég maga vetett véget január első napjaiban tett bejelentésével, amely szerint január hónap során a legnagyobb amerikai áruházláncokban elkezdi értékesíteni azon, előadóspecifikus album ajándékkkártyáit,amelyek a kiadó saját oldaláról MP3 formátumnan teszik lehetővé a dalok letöltését.
Ennek ellenére, vagy még inkább ennek dacára egyre erőteljesebb nyomás helyeződött a SONY BMG-re annak érekében, hogy a nagy nemzetközi zeneáruházakban meglevő tartalmait is tegye elérhetővé DRM mentes formátumban.
Mindez a pénteki napig tartott,amikor is a kiadó- a korában blogokban megjelent híreszteléseknek megfelelően- bejelentette, hogy az Amazon zeneáruházában, e hónap végétől MP3 formátumban is elérhetőek lesznek a SONY BMG tartalmak.
A bejelentés gyakorlatilag, bármennyire is nagy várakozás előzte meg nem meglepetés, a SONY BMG, ugyanis a kialakult piaci helyzet, az Amazon igen erőteljes előretörése, és a közelgő szuperpromóció hatására ugyanis gyors, és mielőbb lépésre kényszerült egyre romló piaci pozícióinak védelmében.
A DRM tehát egy online áruházból teljesen eltűnt, az ugyanakkor a 2008-as év egyik legnagyobb kérdése az, hogy milyen sebességgel lesznek globálisan is elérhetőek a DRM mentes tartalmak ,a kevésbé robusztus piacokon is.