A San Franciscoban zajló, az Egyesült
Államokbeli zeneértékesítő szolgáltatások konferenciáján, a NARM-on (National
Association of Recording Merchandisers ) a nagy major kiadók érdekes és tanulságos
adatokat osztottak meg (hosszú-hosszú idő után) a nagyközönséggel.
A SONY BMG
esetében,Thomas Hesse digitális igazgató elmondása alapján, az észak amerikai
eladások 40%-a a digitális értékesítésből származik, melynek kétharmadát az
online, egyharmadát pedig a mobil letöltések teszik ki. Ez az érték jövőre megközeltíheti vagy akérvmeg is haladhatja az 50%-t is,
azaz 2009 végére a digitális értékesítés volumene elérheti a hagyományos CD-k
eladásból származó bevételekét.
A világ
vezető zenei kiadója, a Universal Music esetében, hasonló adatokról számolt be Amanada
Marks, digitális értékesítési igazgató. A Universal esetében az összes bevétel 54.7
%-a származik digitális forrásból, ebből mintegy 7% az előfizetéses szolgáltatások
részesedése. A Mobil területet elemezve,
a valósághű csengőhangok a teljes bevétel 26,3 %-át, az OTA letöltések 3,7%-át teszik ki. A Universal
kiemelte, hogy a közhiedelmekkel, és piaci információkkal szemben, a Universal
esetáben a csengőhang bevételek nem kezdtek el csökkeni, sőt a tavalyi évben
23%-os növekedést mutattak az előző évhez képest.
Bérmelyik előadót is nézzük, a kép pozitív, pozitívabb ,mint amit a nagy piackutató intézetek adatai, felmérései mutatnak. Egy kiskapu ugyanakkor maradt, amely megmagyarázthatja az eltérést: a tavalyi évben bevallottan súlyos krízisen áteső EMI és Warner képviseletében senki nem beszélt..