Januárban, a MIDEM idején rengette meg a zenei világot a QTRAX, bejelentésével, mely szerint ingyenes, hirdetés alapú zenei szolgáltatás indít, valamennyi nagy nemzetközi major kiadó részvételével. A hír villámgyorsan járta körbe a világot, zeneletöltők százezrei szemében csillant fel a remény, s zeneipari szakemberek tucatjai kezdték harsogni egy új éra kezdetét. Ez az új éra mintegy 5 napig tartott, ugynais a nagy kiadók sorban jelentették be, hogy még csak a tárgyalások érdemi szakaszáig sem, jutottak el a céggel, nemhogy esetleges megállapodásokig...
Az új érából pillanatok alatt gyakorlatilag gazdasági bűncselekmény(?) lett, az összes, egyénként nagynevű pártoló művész kihátrált mögüle, hiába hangoztatták a cég képviselői, hogy a tárgyalások folynak, és a szolgáltatás valóban piacra fog lépni.
Aztán mintegy 5 hónap elteltével, főnixmadárként feltámadva poraiból újból megjelent a hírekben a QTRAX neve. Először e legnagyobb (és emiatt legnehezebb tárgyalópartner) kiadóval, a Universallal, illetve a BMG Publishing-al, majd ezt követően a Warner Musiccal.
Ami érdekes, hogy ellenben, a januári, hangzatos bejelentéstől, most a megállapodások tényéről csak maguknak a kiadóknak a sajtóközleményeiből értesülhettünk.
A tárgyalások lezárulta természetesen örömteli tény, hatalmas kérdés ugyanakkor, hogy a januári események hogyan fogják befolyásolni a szolgáltatás indulását, majd pedig jövőjét.