Az egyre erősödő digitális zenepiacon egyáltalán nem meglepő módon a elektronikus kereskedelemben elképesztő tapasztalatokkal rendelkező Amazon újabb stratégiai lépésre szánta el magát.
A kereskedelmi óriáscég külön, zenei widgettel jelent meg a piacon. A widgetet, a honlaptulajdonosok saját honlapjukba illesztve 30 másodperces belehallgatást kínálhatnak látogatóik számára, az Amazon közel 5 millió dalra rúgó DRM mentes zenei adatbázisából.
Az alkalmazás különlegessége, hogy a site tulajdonosok saját maguk szabhatják testre a widgetet, az amazon szofisztikált keresője segítségével, vagy dönthetnek úgy, hogy különböző letöltési toplistákat jelenítenek meg. Magát a widgetet ezek után az oldaluk szerkezetének megfelelően szabhatják testre, és készíthetik el a saját oldaluk forráskódjába illesztendő verziót.
Az új, zenei mini alkalmazás az Amazon már létező (és nagysikerű) affiliate programjába integrálódik be, várhatóan ugyancsak nagy sikert aratva.
S innentől kezdve egyre élesebben küzd majd párhuzamosan a két teljesen ellentétes ars poetica. Az Apple, alapjában véve DRM párti és csak magában, a saját termékeiben és értékesítési csatornáiban bízó kultúrája, az Amazon, nyitottság párti, partnerprogram alapú értékesítési politikája. Hogy ki lesz a győztes? Megjósolhatatlan. Optimális esetben a zenekedvelők, akik egyre szélesebb szolgáltatási és tartalmi palettából, egyre olcsóbban vásárolhatnak zenét.