Szeptember 1-e egyre közeledik, s vele együtt a Myspace Music beharangozott indulása is. A jeles dátum közeledtével ugyanakkor egyre több blogban, szakértői riportban hangzanak el a kétségek, kételyek is a Myspace Music sikerességével kapcsolatban.
A legkomolyabb kételyt a már létező, nagyon sok tekintetben hasonló közösségi zenei szolgáltató, az Imeem jelenti. A San Franciscoi vállalkozásnak egy hatalmas előnye és egy hatalma hátránya van a News Corp óriásával szemben. Az előnye, hogy mina a 4 major zenei kiadóval élő megállapodása van, a hátrány pedig a Myspacehez képest alacsonyabb regisztrált felhasználó szám. (A News Corp. közösségi portálja 120, az Imeem saját adatik szerint 27 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik)
Az Imeem-n felül talán a még nagyobb kihívást a Myspace számára magának a szolgáltatásnak a finanszírozása jelenti. Sokszor elmondtuk, leírtuk már, hogy a hirdetés alapú zeneértékesítés legnagyobb üzleti kérdése az, hogy a hirdetésekből befolyó bevételek fedezni tudják-e a kiadóknak dalonként fizetendő kiadói jutalékot.
Az Imeem kapcsán a válasz egyértelmű:nem! Ügynökségi források szerint a San Franciscói cég ezer oldalmegtekintésenként 4 dolláros bevételt realizál. A Myspace kapcsán a helyzet ég rosszabb, ugyanis az ő esetükben jelenleg ez a mutató 1 dollár/ezer oldalmegtekintés. (Többek között ezért is dolgoznak olyan eltökélten a minél jobb targetálási lehetőségek megteremtésén, a vezető közösségi site salesei.)
Az is egyértelműen kiderült, különböző reklámszakemberek elmondása alapján, hogy a Mysapce szakemberei alaposan és lelkesen tanulmányozzák az Imeem megoldásait, egyfajta best practiceként.
Mit hoz a jövp mindzek utén? Nem vagyunk jüsok, úgyhogy nem tudjuk. Szeptember 1 után feltételezhetően okosabb lesz mindenki. Ne zárjuk ugyanakkor ki annak a lehetőségét sem, hogy mivel a Myspace Music egy joint venture a News Corp. és a kiadók között, ha hosszútávon is az Imeem teljesít jobban, elképzelhető. Hogy a kiadók szorosabbra próbálják majd fogni az amúgy is elég szoros gyeplőt a kaliforniai cég nyakak örül...