A 360 fokos üzleti modellekről többen, többször is elmondták, hogy a jövő zeneterjesztésének mintáját jelentik. Ezért kísérte kiemelt figyelem amikor a Live Nation sorra írta alá ilyen jellegű megállapodásait napjaink legnagyobb sztárjaival.
Most, 2008 novemberére azonban nagyon változott a helyzet. A Live Nation 360 fokos megállapodásai, a jelenlegi pénzügyi, és a várható gazdasági világválság miatt inkább tűnnek rendkívül kockázatos befektetésnek, művészekbe, mint a zeneipart forradalmasító üzleti modellnek. A korábban olyannyira elzárkózó kiadók közül, a Warner Music új előadói esetében pedig már csak ilyen jellegű szerződéseket hajlandóak kötni! Indoklásuk szerint ugyanis a drasztikusan csökkenő CD eladási volumenek mellett kizárólag ebből mér nem tudnak megélni (mily meglepő fordulat..), s a 360 fojkos modell segítségével flexibilesebben tudják majd kezelni az zenei tartalmak kezelését, kaér promóciós célokra is. Meglepő fordulat? Teljes mértékben.
A háttérben meghúzódó indokok azonban még érdekesebbek lehetnek. Az idei év során a CD eladások minden eddiginél nagyobb mértékben süllyedtek, a digitális szintér nem növekszik olyan ütemben, mint amilyen ütemben azt mindenki -többek között a kiadók is- várták, remélték. S mindezt mintegy tetézve a digitális üzleti modellek közül egyre inkább azok hódítanak, ahol a tartalomért nem a hallgató/vásárló fizet, hanem a hirdetők, vagy a zenét, mint tartalmat felhasználó szolgáltató.