2008 karácsonyát mindenki kiemelt figyelemmel várta a kereskedelemben, különös tekintettel az Egyesült Államokra és Nagy Britanniára, ahova a válság vas ökle korábban lecsapott, mint kis kecses pannon pumánkra. (?)
A kereskedelem természetesen a nagy digitális zenei áruházak is beletartoztak, tartoznak, s az ő esetükben a 2008-as év kiábrándító CD eladási adatai minden eddiginél komolyabb félelmeket gerjesztettek a karácsonyi szezonnal kapcsolatban.
A végeredmény az évre vonatkozóan egyszerre bizalomra és aggodalomra okot adó. A digitális értékesítés továbbra is növekedni tudott, igaz 2005-óta a legkisebb mértékben, s így a teljes forgalom 10.5 %-t tette ki. Tulajdonképpen ez volt a legpozitívabb hír az év összességét tekintve, a hagyományos hanghordozókat tekintve ugyanis a helyzet több, mint siralmas:
A CD eladások több, mint 20%-os csökkenést mutattak 2008-ban, s ezt a drámai csökkenést sem a növekvő digitális eladások, sem a hamvaiból feltámadt bakelit lemezeladások (92%-os növekedés) nem tudták ellensúlyozni.
A jövőre vonatkozóan különös borúlátásra ad okot a digitális letöltések folyamatosan csökkenő növekedési üteme. A 2005-ben regisztrált 150% feletti növekedés 2008-ra jóval 50% alá csökkent, s évek óta csökkenő trendet is mutat. Mindez egybevéve a CD eladások folyamatos csökkenésével nem jelent mást, minthogy a digitális letöltések a CD eladások rovására tudnak csak növekedni. Ez pedig valóban azt jelenti, amit a Gartner tanácsadó cég javasol: Mégha oly kockázatos is, a költséghatékonyság jegyében a kiadóknak és a terjesztőknek a lehető leghamarabb át kell térniük a telesen digitális zeneterjesztésre.