A 360 fokos megállapodások - ahol a koncert, a merchandising és a lemezeladási bevételek és költségek egy kézben összpontosulnak jelentették a tavalyi év egyik slágertémáját zenei körökben. A Live Nation sorra kötötte le a nevesebbnél nevesebb előadókat az év első felében, hogy aztán az év végén a U2 éljen a szerződésében szereplő garantált részvényeladási opcióval , illetve ez év elején a Livenation és a Ticketmaster egyesüléséről beszéljünk, jelezve, nemhogy a 360 fokos megállapodások jövője és megvalósíthatóságuk, de magának a LiveNationnek a léte is kérdéses.
Ennek ellenére a 360 fokos megállapodások népszerűek, különösen az előadók körében, legalább is ezt mutatja a Snoop Dogg lépése, mellyel jelenlegi kiadóját, a Universal Music kötelékébe tartozó Interscope Record-ot hagyja el, a területre ezzel belépő MTV kedvéért.
A megállapodás alapján a rapper saját Tv showt kap, valamint következő albumai, kezdve a soron következő megjelenésre áró Malice In Wonderland cíművel a zenei televízióóriás kiadásában fognak megjelenni.
Mindazon felül, hogy a 360 fokos megállapodásokat aláírni sokkal könnyebb, mint megvalósítani a szükséges erőforrásokat rá allokálni, erősen kérdéses, hogyan fogja magát a disztribúciót, a marketinget megoldani az MTV.
Egy pillanatra optimista álarcunkat magunkra helyezve a lépést az MTV részéről egy fontos, a zenei TV adó felől a komplex médiacég felé történő elmozdulás lépéseként is értelmezhető. Melynek sikeres természetesen attól függ, mennyire tud a számára jelenleg idegen területeken megfelelő kompetenciákat kialakítani. Meglátjuk…