Az internetes zenei modellek esetében mindig az egyik legégetőbb problémag a hagyományos modellekkel való összhang megteremtése, kiadói oldalon. A kétféle megközelítés (a hagyományos média központú illetve az internet alapú) legmarkánsabban a különböző streaming szolgáltatások kapcsán ütközik. Míg a hagyományos média modellekből kiindulók a mellett kardoskodnak, hogy az internetes streamek esetében minden egyes stream után kapja meg jogos(??) jussát a tartalomtulajdonos, addig az internet alapú modellek képviselői szerint az internet is csak egy médium,lehetőség a zenék promotálására, ezért nem jogos a promoterektől is pénzt kérni a promotálásért.

A fogadtatás természetesen vegyes, de inkább negatív, ami érthető is. A lemezkiadók számára a tartalmak elhelyezésért való fizetés a tabu kategóriába tartozik. Egy videómegosztóra feltöltött kiadói videóért nem a kiadó fizet, hanem a videómegosztó. Természetesen a lépést fel lehet(ne) fogni egyfajta fricskakánt is, azt gondolom azonban jelen esetben sokkal többről és valami sokkal életrevalóbbról van szó.
Reálisan, az előítéletek levetkőzve azonban ismerjük fel, egyszerűen egy újfajta, nagyon jól targetálható hirdetéstípusról van szó. A hagyományos rádiókkal ellentétben ugyanis itt, a hallgatók valóban az adott előadó zenéit szeretnék hallgatni, s ott láthatják a megvásárlási lehetőséget. További előnye ennek a hirdetési megoldásnak, hogy a szponzoráltan megjelentetett, de legalább 50 pozitív visszajelzést kapó dalok ingyenesen bekerülnek a napi kiemelt rotációba.
Az alapelvvel tehát lehet, de felesleges vitatkozni. A siker kulcsa azonban nyilván az lesz, ahogy majd ezt a hirdetési megoldást bevezetik a piacra, magyarázzák és elfogadtatják. Ellenkező esetben a lemezipart másolják majd csupán..az meg nem a siker szinonimája napjainkban..