Szeptemberben még arról írtunk, hogy a kínai közösségi óriás, a Tik-Tok milyen lépések sorozatával tervezi egy teljesen újfajta, a megváltozott fogyasztói és előadói igényekre rezonáló zeneipar kialakítását.
Ezekben a tervekben bizonyosan szerepelt ( volna) valamilyen formában, valamekkora hangsúllyal a Tik-Tok saját audio streaming szolgáltatása. Szerepelt volna kifejezést használtunk, ugyanis a tulajdonos Bytedance , nem kis meglepetésre november végével bezárta a szolgáltatást.
Azok a felhasználók, akik szerették volna, hogy a szolgáltatásban létrehozott lejátszási listáikat más streaming szolgáltatásba szerették volna áthelyezni, előre kellett, hogy jelezzék mindezt.
A jövőben a jelenlegi Tik-Tok Music felhasználóknak meg kell majd elégedniük a Tik-Tok által nyújtott zenei élménnyel. A cég azt javasolja, hogy a Tik-Tok Add To Music App” funkcióját használják a jövőben a Tik-Tok használók arra, hogy más streaming audio szolgáltatónál már meglevő lejátszási listájukhoz adják az adott zenét.
Egyszer volt hol nem volt A Bytedance, még 2020 elején, még a koronavírus pánik előtt elindította klasszikus streaming zenei szolgáltatását, a Resso-t. De a szolgáltatás csak néhány fontos és érdekes feltörekvő zenei piacon volt elérhető 2023 ugyanakkor markáns változást hozott, ugyanis a Resso, mint márka eltűnt a helyét pedig a TikTok Music foglalta el. Ars poeticáját tekintve a Tik-Tok Music ötvözni szeretné azt, amit a Spotify nyújt- hatalmas zenei adatbázis- azzal, amit a Tik-Tok nyújt- szuper erős közösségi élmény.
Nyilván ha valaki zenei szolgáltatást tervezne, miközben a Tik-Tok és a tulajdona, számára a legfontosabb feladat a két szolgálatás közötti átjárás biztosítása, annak érdekében, hogy a Tik-Tok népszerűségét kihasználva tudjon forgalmat terelni tisztán zenei szolgáltatása felé. Már anno a Resso is nyitott ebben az irányban, de a Tik-Tok Music egyértelműen próbál minden létező integrációs lehetőséget kihasználni. Az alkalmazásban a Tik-Tok-on népszerű dalokat teljes hosszukban lehet meghallgatni,le lehet őket tölteni, és meg is lehet őket osztani. |
S hogy mi állhat a csúnya fiaskó mögött? A legtöbb szakember egyetért abban, hogy a fő ok az, hogy a Tik-Tok valami olyasmi szeretett volna lenni, ami nem ő. Ahogy a terveket elkezdte megvalósultak, úgy váltak azok a valóságban egyre inkább „csak” egy streaming audio szolgáltatássá.
A Tik-Tok Music-na ( gyerekkori nevén Resso-nak) tehát gyorsan és elég csúnya vége lett, a közvetlen vetélytársak pedig örülhenek, úgy tűnik ( egyelőre) nem jelenik meg a piacon egy a nyugati szolgáltatásokhoz képest markánsan más megközelítést alkalmazó üzleti modell.
A Bytedance lépése ugyanis egyben ezen a területen a mesterterv módosulását is jelentheti, jelezheti. A saját streaming szolgáltatás megszüntetésével ugyanis a Bytedance hosszabb távon sokkal inkább a jelenlegi streaming szolgáltatásokkal való együttműködésre,mint a velük való versenyre törekedhet.