Pár nappal ezelőtt számoltunk be róla, hogy az Amazon, mintegy másfél évvel az eredeti indulás után elindította az Apple-el teljesen megegyező funkcionalitású scan and match jellegű, felhő alapú zenei szolgáltatását. Mint azt már akkori bejegyzésünkben is írtuk az Amazon nincsen könnyű helyzetben, hiszen a mobil platformon, minkét már a piacon jelenlevő operációs rendszer egy-egy vetélytársa birtokában van , így a saját zenei szolgáltatás sikere elsősorban a Kindle és a saját ökoszisztéma kialakításán múlik.
Nem szabad ugyanakkor elfelejteni, hogy az Amazon egyben a web legbefolyásosabb és legnagyobb kereskedője is, így nem meglepő módon a cég tervei között a hírek szerint szerepel, hogy a hatalmas forgalmú hagyományos CD-ket áruló áruházának vásárlásait is integrálja a felhő alapú szolgáltatásába.
A gyakorlatban ez azt jelent(heti) majd, hogy az Amazonon megvásárolt CD-k, amennyiben a vásárló rendelkezik Amazon cloud drive regisztrációval, azonnal bekerülnek a felhőben tárolt zenéi közé.
Ha mindez megvalósul- amire azt gondolom nagyon jó esély van- akkor ez lesz az első alkalom,hogy a fizikai és a digitális zenei szolgáltatások összekapcsolódnak és egymás között ténylegesen átjárhatóvá válnak. Mindez pedig egy klasszikus win-win szitációt teremthet. A hagyományos formátumok számára az integráció volumennövekedést, a felhő alapú szolgáltatás számára pedig nagy mennyiségű potenciális igénybe vevővel való megismertetés lehetőségét tartogatja magában.