Amikor on demand, online rádiókról írtunk az elmúlt mintegy másfél évben, szinte kizárólag a Pandora egyre növekvő népszerűségéről, üzleti modelljének fenntarthatóságáról volt szó. A Pandora és általában vége a netes rádiók szárnyalása természetesen igazán a hagyományos rádiók piac helyzetét rontotta (tovább)
Mint ahogyan korábbi írásunkban fogalmaztunk, a földi sugárzású rádiók számára egyetlen egy út van, az pedig az előremenekülés. Ezt ismerte fel még idejében a Clear Channel és hozta létre iHeart Radio néven online rádiós platformját.
A rádió tulajdonosa, a CC Media Holdings múlt hét pénteki negyedéves jelentése nagyon sok támpontot adott arra vonatkozóan, hogy értékelni lehessen, mennyire kockázatos is ez az út. A média és szórakoztató ipari üzletág,- melynek a rádió is tagja- 799 millió dolláros bevételt ért el a harmadik negyedévben. Amely ha minimálisan is, de magasabb az előző év hasonló időszakában elért eredményeknél, az eredmény pedig ennél is nagyobb mértékben 2.6%-al 310 millió dollárra nőtt.
Tisztán s rádiós üzletág tevékenységét nézve, a bevételek ezen a területen is növekedtek, mintegy 3%-al, többek között a rádióhoz kapcsolódó zenei fesztiváloknak köszönhetően is. A hagyományos rádiók működtetésénél sikerült közel 13 millió dollárt megtakarítani, melynek azonban egy jelentős részét ellensúlyozta az online jogdíjak növekvő mértéke.
Wall Street-t elemzők egyelőre szkeptikusak az adatokat illetően,ugyanis túl sok egyszeri tételt látnak benne, illetve ugyan az internet platform használata meredeken növekszik, de még így is csak 5%-át teszi ki a teljes Clear Channel hallgatottságnak.
Az is biztos ugyanakkor, hogy a rádió pénzügyi adatit nem rontotta az internet platform elindítása. A kételkedő, hezitáló rádióadók és tulajdonosaik számára pedig talán ez a legfontosabb üzenet!