A kiadói negyedéves jelentések minden esetben , mindennél reálisabb képet árulnak el arról, hol is tart a zeneipar, mennyire elégséges a digitális bevételek növekedése és ami ennek a következménye: milyen helyzetben is vannak a zeneipar legmeghatározóbb szereplői, a kiadók.A második negyedéves adatok vegyes képet mutattak , a legtöbb kiadó esetében bevétel csökkenést, ugyanakkor a digitális bevételek növekedését regisztrálhattuk.
A harmadik negyedéves jelentések közül elsőként az EMI akvizíciói lezárultával ismét a legnagyobb kiadóvá váló Universal negyedéves jelentése vált publikussá.
A kiadó eredményes negyedévet zárt, hiszen bevételei 2.1 %-al meghaladva a tavalyi év hasonló időszakának eredményeit, elérték a 3.7 milliárd dollárt. A növekvő eredmények ellenére , az adózás előtti eredmény 2.5%-al csökkent, mintegy 300 millió dollárra.
A digitális bevételek 8.5%-al növekedtek és elérték az 1.16 milliárd dollárt míg a CD eladásokból származó bevételek masszívan, 14.2%-al csökkentek, s így 1.29 milliárd dollárt tettek ki.
A kiadó jelentése a látszat ellenére nem olyan pozitív!. A bevétele növekedése ugyanis elsősorban a kedvezően alakuló dollár-euró árfolyamnak volt köszönhető. Állandó valutaértéken számolva a kiadóvállalat harmadik negyedéves eredménye 5, bevételei pedig 3.4%-al maradtak volna el az előző év hasonló időszakához képest.
A sok negatív elem mellett természetesen pozitív elemi is vannak a jelentésnek. Látható, hogy a digitális bevételek gyakorlatilag nagyságban egyenlővé váltak a CD eladásokból származó bevételekkel, ami azt jelenti, hogy a Warner Music után egy nálánál jóval nagyobb kiadó esetében is számottevő erővé válnak a digitális bevételek. Érdemes azt is megjegyezni, hogy a harmadik negyedéves adatokban még nem szerepelnek az EMI eredményei, hiszen az akvizíció szeptember 28-án lezárult le.
A pozitív és a negatív nézőpontot összhangba próbálva terelni azt lehet mondani, hogy a Universal az előző negyedévhez hasonlóan vegyes negyedévet zárt. A fizikai eladások csökkenése láthatóan, érezhetően nem megállítható. A digitális bevételek növekednek ugyan , de ahhoz, hogy a fizikai oldalon kiesett bevételeket ellensúlyozni tudják, a jelenleginek többszörösére (3-5) kell növekedniük. Ez a jelenlegi növekedést alapul véve is 2-3 évet még igénybe fog venni, azaz még 2-3v nagyon nehéz év vár a kiadókra és befektetőikre.