A Twitter, mint az internet egyik legjelentősebb közösségi oldala, a tartalommegosztás mai napig (a Facebook mellett is) egyik legjelentősebb eszköze természetesen a zeneipar számára is kulcsfontosságú volt és az is marad, ez biztosan állítható. Az előadók, együttesek, lemezcégek számára a rövid szöveges üzenetekre szakosodott oldal a kommunikációs mix egyre alapvetőbb eleme. Mégis a Twitter mint zenei szolgáltatás és tartalommegosztó eszköz, nem él a köztudatban.
Mindez azonban a Twitter Music zenei alkalmazás elindulásával minden valószínűség szerint alapjaiban változik majd meg! A szolgáltatás múlt hét pénteken indult, egyelőre még csak a meghatározó, sok követővel rendelkező Twitter felhasználók számára érhető el, ők , a szerencsésebbek viszont le vannak nyűgözve tőle!
Lássuk tehát, mit is tud a Twitter Music! A szolgáltatás alapkoncepciója, hogy a Twitter felhasználó szokásai, viselkedése ( twittjei, követettjei, ) alapján ajánl neki előadókat vagy dalokat. Az előzetes hírekkel ellentétben úgy tűnik, a szolgáltatás kapcsolatban lesz valamennyi fontosabb szolgáltatással- Spotify, Soundcloud, Deezer, Rdio,iTunes, Vevo, Youtube- azaz gyakorlatilag nem lesz olyan zenei szolgáltatás, ahonnan ne lehetnének megoszthatóak a zenék, amiket éppen hallgatunk.
A szoros- gyakorlatilag API alapú- integráció révén a Twitter Music nagyon közel juthat a hajdani nagy sikerű alkalmazás, a Blip.fm funkcionalitásához. A lényeg ugyanis, hogy a zenemegismerés a lehető legsimább, legkönnyebb legyen, a lehető legkevesebb alkalmazások közötti vándorlással…Azt egyelőre nem tudni, mennyire lesz mindebben hatékony a Twitter Music, a struktúrájáról ellenben már vannak információink…Az alkalmazás négy menüpontból áll majd: Suggested, #NowPlaying,Popular, valamint Emerging. Az első segítségével lesz lehetőség zenét ajánlani, a második tartalmazza majd a Twitter felhasználó által követtett többi felhasználó zenei tweetjeit, a harmadik a legnépszerűbb, a negyedik pedig a népszerűségében legnagyobbat ugró zenei tartalmakat mutatja majd meg.
Hogy miben rejlik a Twitter zenei piacra való belépésnek a jelentősége? A sikeres, közösségi zenei szolgáltatásokhoz két tényezőre van szükség. Egyrészt egy aktív, zenei tartalmakra fogékony közösség, másrészt pedig eszközök a zenemegismerés támogatására. Az első a 200 millió aktív és a közel 500 millió regisztrált felhasználóval régóta adott. A második pedig a Twitter Music elindításával adott lehet…Mire lehet mindez elég? Ezt majd az idő eldönti, azonban nem lennénk meglepődve,. Ha a Twitter hamarosan a digitális zene egyik meghatározó szereplőjévé nőné ki magát…