Free Music!

Vetélytársat kap a magyar piacon a Deezer a Google személyében

2013. október 01. - Pléh Dániel

Úgy tűnik az ARTISJUS biztosra ment! Múlt heti bejelentésük, mely szerint csatlakoztak a tavaly év végén létrejött Pan-Európai jogdíjkezelő szervezethez, az  Armonia-hoz kapcsán meglebegtették, hogy az együttműködés révén Magyarországra gyorsabban fognak eljutni a zenei digitális tartalomszolgáltatások,illetve hogy "jelenleg is több, jól ismert, nemzetközi online streaming szolgáltatóval tárgyal az Artisjus."

Az első sikeres megállapodásra alig 1 hetet kellett várni, az új piacra lépő pedig nem meglepő módon a streaming piacra tavasszal belépett Google és All Acess nevű, több területet ( online rádió, felhő alapú szolgáltatás, egyedi letöltés)  felölelő zenei szolgáltatása.

Mit kell tudni a Google All Access-ről? A keresőóriás zenei szolgáltatása három területen segít a zenekedvelőknek. Megtalálható benne egy klasszikus értelemben vett streaming szolgáltatás, közel 18 millió dallal, egy felhő alapú szolgáltatása Music Manager, ahová saját zenéinket feltölthetjük és elérhetjük akár mobiltelefon, akár tableten vagy éppen PC-n, (amely futtatni képes a Google Play,alkalmazásboltot azaz  az iOS alapú eszközök itt kiesnek. ) valamint egy a Pandora-hoz hasonló online rádió szolgáltatás.

google_play_prices.jpg

A magyar zenekedvelők számára talán a két legfontosabb információ az ár illetve a magyar előadók jelenléte, megtalálhatósága a szolgáltatásban.

Ami az árat illeti a nemzetközi díjszabás fog érvényesülni itthon is, azaz havi 1990 Ft-ba kerül majd a prémium, minden funkcióhoz elérést biztosító hozzáférés, november 15-ig azonban akciós 1650 Ft-os áron lesz elérhető. Minden új felhasználó számára egy hónap ingyenes próbanap is jár majd.

Ami a magyar előadókat illeti,a helyzet már most sem rossz, hiszen Ákos, Cserháti Zsuzsa, Dopeman, az Első Emelet, a Kozmix, az LGT, Máté Péter, Tankcsapda lemezei egyaránt elérhetőek, de azért van még bőven fehér volt a katalógus magyar részében.

Az ARTISJUS és az Armonia együttműködésén felül az előadók maguk is csatlakozhatnak majd a Google zenei repertoárjához a Google Play Artist Hub segítségével. Az Artist Hub-hoz csatlakozva és megfizetve az egyszeri 25 dolláros díjat az előadók létrehozhatják saját mini áruházaikat, saját egyedi árazással, a bevétek 70%-át pedig meg is tarthatják maguknak!

Végére hagytuk a tán legizgalmasabb kérdést: Mennyire lehet sikeres a Google zenei szolgáltatása Magyarországon? Ha azt vesszük alapul, hogy a szolgáltatás tengerentúli  indításakor azt írtuk, hogy „a Google nagyon sok, a streaming szolgáltatások sikerét gátló feladatot nem oldott meg, vagy legalábbis elegánsan maga előtt hagyta őket…” akkor  nem sok jóra számíthat. Ha mindehhez még azt is hozzávesszük, hogy a magyar digitális zenei piac üresnek már semmi esetre sem mondható, és hogy a Deezer egy nagyon erős telekommunikációs partnerrel együtt próbálja elterjeszteni, akkor a Google előtt álló feladat még nehezebbnek tűnik, tűnhet.

Egyetlen egy dolog szól ,mellettük: ez  márkanév. A Google-Android párosnál erősebb párosítást márkanév és platformszinten nehéz elképzelni a magyar piacra. ( a világ más részein az Apple-iTunes páros feltételezhetően erősebb)   

Az esetleges sikertől vagy éppen sikertelenségtől függetlenül a Google All Access magyar piacon való megjelenése mindenképpen pozitív hír. Több szereplő ugyanis szélesebb szolgáltatáspalettát, erősebb versenyt jelent. Ezek pedig nagyon is ráférnek a magyar zenei piacra!

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr675544905

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása