A Bandcamp directo-to-fan platform, mely zenészeknek (és kiadóknak) teszi lehetővé a disztribútor nélküli zenei tartalom értékesítését bejelentette, hogy 2008-as startolása óta 92 millió eurót (100 millió USD) fizetett ki a
náluk regisztrált művészeknek. Ez azt jelenti, hogy a cégnek - amely a digitális eladások 15%-át, a fizikai
eladások 10%-át csippenti le magának - hét év alatt sikerült a 12,5m USD árbevételi magasságba
emelkednie.
A cég friss adatai alapján a Bandcamp rajongók 3,5 millió USD-t költenek a platfromon havonta, mialatt 16000 zeneszámot vásárolnak naponta, mely egy eladott dalt jelent minden ötödik másodpercben. Az amerikai illetőségű cég állítása szerint eladásai 30%-al növekedtek az utóbbi 12 hónapban, ehhez hozzátette, hogy mindez egy olyan évben történt, amikor az amerikai gazdaság többi részét 11%-os esés jellemezte. Ezt megköszönve a cég egy blogoldalon a következőket írta: " Ez a növekedés bizonyítja, hogy ha a rajongóknak biztosítanak egy gyors és egyszerű módot, hogy kedvenc művészeiket támogassák, akkor azt meg is teszik akárhányszor lehetőségük van rá. Nagy nagy köszönet mindazoknak akik támogatják a művészeinket és az összes művésznek és kiadónak, hogy nagyszerű zenéket posztolnak. Nélkületek nem lennénk itt!"
2014 év végén a Bandcamp egy olyan opciót tett elérhetővé ami lehetővé tette a kiadóknak, hogy egyesített módon vezessék az összes, művészeikkel kapcsolatos könyvelést (unified sales report), illetve adatokat gyűjtsenek és lekövessék a náluk aláírt zenészek eladásait és egyéb siteon belüli tevékenységének eredményét, továbbá lehetőséget biztosít nekik, hogy közvetlenül a rajongóknak adjanak el kiadói merchandise és egyéb nem közvetlenül zenei tartalmakat.
Az utóbbi hetekben pedig az online áruház olyan opcionális előfizetési rendszert vezetett be a zenészek számára, amely lehetővé teszi, hogy azok megadhassák milyen arányban fizethetnek az őket követő rajongók a plusz tartalmakért, az az hogy a keresett zeneszámon felül további bónusztartalmakhoz jussanak.Ez annak az eredménye, hogy a site elkezdett külön - az addig ingyenesen regisztrálható produkcióknak és művészeknek is - további előnyökkel járó opcionális előfizetéses konstrukciókat ajánlani.
A Bandcamp tehát egy újabb olyan szereplő a digitális zenei piacon, amelynek segítségével a zenészek újabb., addicionális bevételi forrásokat hozhatnak létre. Az új, feltörekvő zenészeknek pedig feltétlenül érdemes regisztrálni hiszen kevés jobb módszer és szolgáltatás ismert jelenleg a meglevő rajongói bázisuk monetizálására.