Mark Zuckerberg neve zeneiparban ( eddig) mint a facebook tulajdonosa merült fel, rendszerint úgy, hogy a cége, miért is nem vág bele mélyebb komolyabb zeneipari kalandokba. Mark Zuckerberg és felesége, Priscilla Chan egy közös befektetési alapot is magának tudhat Chan Zuckerberg Initiative néven.
Ez a befektetési alap szállt most be nem kevesebb, mint 22 millió dollárral szállt bele a gyerekek számára szóló zenei lejátszót és platformot üzemeltető startup-ba, a Yoto-ba!
Yoto A Yoto-t Ben Drury és Filip Denker alapították, 2017-ben, annak érdekében, hogy a gyermekek számára az audio tartalmak elérését minél biztonságosabbá tegyék. Mindezt kétféleképpen képzelte el a páros. Egyrészt egy direkt erre a célra kialakított hardrver segítségével, másrészt pedig úgynevezett kártyák segítségével. Ezek- egy adott témára vagy történetre fókuszáló- fizikai kártyák melyeket aztán a lejátszóba illesztve azok meghallgathatóak. Az audio lejátszó finanszírozására Kickstarter projektet indítottak, amelynek akkora volt a sikere, hogy 2019-ben az összes elkészített lejátszó elfogyott, 2021-ban pedig ugyanez történt a második sorozattal. 2021-től kezdve a páros realizálta, hogy sokkal több van az ötletükben, mint amire a Kickstarter elég, így befektetők után néztek, és első körben 5 befektetőtől mintegy 17 millió dollárt vontak be, ezt követte tavaly, 2024-ben a Zuckergbergék által vezetett 23 millió dolláros újabb kör. Ezzel párhuzamosan a csapat gőzerővel dolgozott azon, hogy a tartalmaikhoz elengedhetetlenül szükséges megállapodásokat a tartalomtulajdonokkal megkössék. Sorban a Warner Music-kal, a Universal Music-kal illetve a Disneyvel hoztak az elmúlt években tető alá megállapodásokat. |
A befektetés örömteli tényén felül azt is érdemes megjegyezni, hogy az alapítvány elnöke, Vivian Wu csatlakozott a Yoto igazgatóságához, ami nyilván sokat segít majd a cég irányvonalának tartásához, illetve újabb befektetési körök tető alá hozásához.
Mert afelől nagyon nem lehet kétségünk, hogy egy ilyen érdekes és egyre népszerűbb megoldás, ami ráadásul egyszerre hardver és szoftvertermék is, azon a piacon, amit olyan technológiai óriások dominálnak,mint az Apple vagy az Amazon vagy éppen a hardveres terveket többször szövögető Spotify, nem sok eséllyel indul ellenük. A reális cél a Yoto számára így az lehet, hogy valamelyik óriásnak megtetszik a megoldás és felvásárolja. Ebben segíthet majd nagyon sokat a Zuckerberg alapítvány háttere!