A világ zeneipara számára, a legfontosabb, hogy a világ legjelentősebb ( ma már nem a legnagyobb..) zenei piacán, az Egyesült Államok zenei piacán mi zajlik. A tengerentúli piac ugyanakkor sok tekintetben speciális, piacain mi történik sok szempontból fontosabb. Éppen ezért az érdemes időszakonként a világ harmadik legnagyobb zenei piacának számító angol piacokat is mélyebben górcső alá venni.
Legutóbb, amikor a szigetországi piacokról írtunk, akkor éppen a streaming növekedése által indikált zeneipari bevétel növekedésről számolhattunk be. Azóta ugyanakkor Európa legjelentősebb zenei piacán is megjelent az a hatás, ami az Egyesült Államok piacán, azaz a streaming növekedése egyben az a lá carte letöltések visszaesésével is járt, jár.
A streaming növekedése olyan mértékű, hogy a közelmúltban a heti bűvös fél milliárd streamelt dalt is átlépte a brit zenekedvelők által meghallgatott dalok száma. Az évben eleddig a meghallgatott dalok száma pedig meghaladja a 11 milliárdot, az év végére pedig elérheti a 25 milliárdot is. ( 2013-ban egész évben streameltek 7.5 milliárd dalt nagy-Britanniában)
A streaming tehát immáron Nagy-Britanniában is brutális ütemben növekszik. 2004-ben 65, idén az első félévben pedig közel 80%-al, és ezekben az adatokban a Youtube nem is szerepel!
A streaming növekedése ugyanakkor komoly, negatív következményekkel is járt, hiszen az a lá carte letöltéseket lényegében zuhanásba taszította. 2014-ben, a teljes évben több, mint 15, 2015 első félévében pedig 12%-al csökkentek a letöltésekből származó bevételek.
Eközben a fizikai CD eladások is csökkentek, ugyanakkor nem olyan meredeken, mint az egyedi letöltések , így az a faramuci helyzet alakult ki, hogy az angol zeneipar legrosszabbul teljesítő szegmensét jelen pillanatban a digitális letöltések jelentik, ami előrevetíti az angol zeneipari bevételek csökkenését…