Az, hogy a streaming, mint tartalomelérési típus most már meghatározó, mint nem csak a fizika formátumok, hanem az a lá carte letöltés, 2014 vége-2015 közepe óta tudjuk. Ugyanakkor a streaming népszerűségének növekedése messze nem jár együtt a zeneipari bevételek növekedésével, sőt!
2015 első félévében a Nielsen piackutató adatai alapján a digitális bevételek csökkenése immáron meghaladta a fizikai CD eladásokból származó bevételek csökkenését az Egyesült Államokban!
A fent említett adatok bevételekről szóltak, A napokban megjelent, a teljes tavalyi évre vonatkozó, a vezető közvéleménykutató cég által bemutatott adatok alapvetően ugyanezt erősítik meg, méghogyha csak tranzakciós szinten is.
A 2015-ös év adatait összegfoglaló tanulmány alapján tavaly kétszer annyi zenét hallgattak a tengerentúlon, mint az előző évben. 2014 összesen audio és videó stream 165 milliárd darab, 2015-ben ugyanakkor már 317 milliárd darabot regisztráltak. Feltétlenül érdemes megjegyezni, hogy a növekedés nagyobbik hányadát immáron a videostreaming adta. Amíg ugyanis 2014-ben alig 8% különbség volt az audio és a videó stream darabszámok között, addig 2015-ben az olló kinyílt és 16%-al több video megtekintés volt, mint amennyi audio tartalmat hallgattak.
Az a trend ugyanakkor abszolút nem változott, hogy a streaming az egyéb digitális zenefogyasztási típusok rovására növekszik. Az egyedi letöltések masszív 13%-ot estek és hosszú évek után először ismét 1 milliárd-nál kevesebb letöltést regisztráltak az USA zenei piacain.
A trend a tavalyi is az ide adatokat összetéve egyértelmű: a streaming meredeken növekszik, azonban alapvetően az egyéb digitális zene fogyasztási típusok rovására. A streamingen belül pedig a növekedést motorját egyre inkább a videó streaming vesz át, az audio tartalmaktól.Nem véletlen tehát, hogy egyre inkább erről is szól a streaming piaci harc!
Tudva, hogy a streamingen belüli dalmeghallgatások bevétel termelő képessége töredéke az al lá carte letöltéseknek, a videó streaming esetében meg alapvetően hirdetési bevételekről beszélhetünk csupán, a Nielsen 2015-ös adatai nem ok jót ígérnek az amerikai zeneipar 2015-ös bevételi adatai kapcsán..