Az Apple az egyik leginnovatívabb cég a világon. Igaz ez gyakorlatilag minden területre, ahol jelen van, vagy ahová szeretne belépni. Ezalól a zene sem kivétel, annak ellenére sem, hogy az iTunes alapjaiban forradalmasította azt, ahogyan zenét fogyasztunk. Az Apple ismert és sikeres zenei termékei mellett ugyanakkor sok koncepción dolgozott és dolgozik, amelyek lehet soha nem is épülnek be termékekbe és érik el a piacokat. Nagy kár mert amúgy egészen parádés termékötletekről beszélünk.
Posztunk alanya például a válogatás kazetták idestova 20 éve leáldozott szellemét idézné meg, a 21.százdnak megfelelő módon. Ha jobban belegondolunk az alapok már megvannak, hiszen a lejátszási listák a mix tape utódjaként funkcionálnak, sőt az adathordozó nem is limitálja a hosszukat, mint anno a kazetták esetében. Ezt az Apple ki is használta nyári Apple Music reklámjaiban, amik az instant boyfriend mixtape service szlogennel futottak.
A streaming szolgáltatásokban levő playlistek ugyanakkor nem igazi mix tape-ek, hiszed maguk a dalok nem a mieink, csak az előfizetés alatt elérhetjük őket.
Pontosan emiatt az Apple tovább gondolta mindezt és kidolgozta a iTunes alapú digitális válogatáskazetta ötletét és szabadalmaztatta is. A koncepció lényege, hogy a küldő az iTuneson belül összeállíthatja magát a válogatást, amelyben nem csak audio, hanem video vagy akár kép fájlok is szerepelhetnek majd, sőt a küldő ha igazán meglepetést szeretne okozni, a címzett elől el is rejtheti a dalok címeit.
Ha kész a válogatás, akkor elküldve a címzett egy push notificationt kap, amely arról tájékoztatja, hogy valaki egy válogatással szeretné meglepni. Amennyiben elfogadja az ajándékot, úgy a küldő bankkártyáját megterhelik a szolgáltatásár árával illetve az abban szerepkő dalok árával, a címzett pedig megtekintheti a meglepetés listát.
Azt nem tudni, hogy az Apple tervezi-e valaha, hogy a szabadalmaztatott megoldást be is építi valamelyik termékébe. Ellen szól, hogy az iTunes napjai egyre inkább meg vannak számlálva, mellette ugyanakkor, hogy az Apple szeretné minél személyesebb tenni zenei termékeit. Ennek része volt , a Beats Music mintájára bevezetett szakértők által összeválogatott zenei listák és ajánlók és ennek lehetne a része a digitális válogatáskazetta is.