A médiafogyasztási szokások valóban változnak, és ennek az egyik egyértelmű vesztese a rádió hallgatás lesz, lehet. Ahogyan azt a tengerentúli adatok immáron évek óta mutatják, hogy valóban máshogy kezdtek el zenét hallgatni az amerikaiak.
A zenemegismerés, új zenék felfedezése szempontjából immáron az internet a legfontosabb médium, nem sokkal megelőzve a rádiót. Hogyha nem a médiumokra fókuszálunk, hanem a valódi forrásra, akkor a legfontosabb forrás továbbra is a barátok jelentik, szorosan megelőzve a földi sugárzású rádióadókat. A zenemegismerés platformja ugyanakkor egyre inkább a mobiltelefonok felé terelődik, így a földi sugárzású rádiók háttérbe ,az olyan digitális szolgáltatások, mint a Pandora vagy éppen a Youtube pedig előtérbe kerülnek.
A Pandora vezető helye a rádiók között megkérdőjelezhetetlen, ugyanakkor a Clear Channel és az iHeart radio az elmúlt években igen komoly erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy a megváltozott környezetben is helytálhassanak.
Ezen erőfeszítések megkoronázása lesz majd, amikor januárban elindul az iHeart Radio Plus és az iHeart Radio All Access névre hallgató szolgáltatások , amelyek nem csak nevükben lesznek roppant hasonlóak a Pandora által már elkezdett streaming felé vezető úton létrehozott szolgáltatásokhoz.
Az iHeartRadio Plus segítségével az egyes számok közötti reklámokat ugorhatjuk majd t, illetve korlátlan számú zeneszámot lájkolhatunk egy adott időszak alatt. iHeart Radio all acces pedig lényegében egy streaming szolgáltatás, igen közel a szabványosnak mondható 10 dollár= hónap előfizői áron.
A szolgáltatás különlegessége, hogy a Clear Channel vélhetően a költségeket és az átfutási időt figyelembe véve úgy döntött nem maga építi fel a streaming megoldását, hanem bérli azt. Az igaz meglepetés azonban ebben az estében akitől: az a kölcsön adó, aki nem más, mint a Napster. Maga a megállapodés ugyanakkor nem standard white label megállapodás ( erre a Napster jogai nincsenek is meg) emiatt bizonyos kompromisszumokat kellett kötnie a rádiónak.
A kompromisszum viszont feltételezhetően mindkét félnek megérte. A Napster és tulajdonosa a Rhapsody számára azért, mert újabb stratégiai megállapodást kötött és így tovább növekedhet és növelheti előfizetőszámát.
A Clear Channel számára pedig azért, mert az, hogy a Clear Channel létrehozta és piacra viszi a két szolgáltatást fontos mérföldkő. Először jelenik meg ugyanis a piacon egy olyan szolgáltatás, amely ötvözi a rádiók és a streaming szolgáltatások elérhetőségét.
Lényegében ezen is múlik majd a szolgáltatás sikere: Amennyiben sikeresen kapcoslja össze a rádiókat és az on-demand szolgáltatást, amennyiben a rádió, mint zenemegismerési eszköz könnyen átjárható lesz az on-demand streming szolgáltatás felé, ahol szabadon hallgathatjuk majd meg a megismert zenéket, akkor a Clear Channel a nagy testvér Pandora hátán, de lényegében vele párhuzamosan akár komoly sikereket is elérhet.