A világ digitális zeneiparáról és az abban zajló legfontosabb trendekről az IPFI éves jelentése alapján idén is írtunk már. Speciális ámde nagyon érdekes terület az elektronikus zene, amelynek sajt éves jelentése van, melyet a International Music Summit (IMS). ra időzítve jelentetnek meg.
A legfontosabb tény: a világ elektronikus zenei ipara a 2015-ös évhez képest 3%-al növekedett. (ebben mind a digitális, mind a fizikai, a fesztivál bevételek benne vannak. ) A többi zenei stílushoz hasonlóan masszív növekedés volt a dance streaming bevételekben, szépen növekedtek a fesztivál bevételek is, különösen a 25 év alattiak körében
Az elektronikus zene digitális terjesztésében alapvetőn két, klasszikusnak semmi estre sem nevezhető szolgáltatás játszotta illetve játssza a fő szerepet. Az egyik a lét és nem lét szélén egyensúlyozó Soundloud, a másik pedig az ebben a küzdelemben már egyszer tulajdonképpen vesztő Beatport.
A Beatport – amúgy roppant népszerű- streaming szolgáltatásának megszűnése szerencsére nem jelentette azt, hogy a Beatport alap terméke az a lá carte elektronikus zenei áruház megszűnt volna. Olyannyira nem szűnt meg, hogy szemben a globális trendekkel a beatport elektronikus zenei letöltései növekedni tudtak!
Az elektronikus zene sok tekintetben más, mint a többi zenei stílus, amiben azonban egyre inkább közelít a rocksztárokhoz, együttesekhez, az, az élő megjelenések jellege, száma és a belőlük származó bevételek. Ennek (is) köszönhetően napjaink vezető edm celebjei egyrészt előkelő helyezéseket érnek el a legjobban kereső zenészek között. Bevételeik pedig mindezen felül még nőnek is.
Az elektronikus zene népszerűsége egyre nő ,így az alapvetően nem szegmens alapon felosztott zeneipari bevételek között zenei stílus lapján ez nevezhető a jövő egyik legfontosabb szegmensének. Mindez akkor, amikor a standard, 10 euró/hó alapú előfizetési modellek növekedési lehetőségei egyre szűkülnek, alapjaiban határozhatja meg a zeneipar digitális bevételinek növekedését.