Alig telt el 3 hónap azóta, hogy arról írtunk, hogy újabb kiadó hiszi azt, hogy ő maga is lehet az vagy akár jobb is, mint a Spotify. Az akkor megfogalmazott tervek (Sony közel 100 évre visszamenő zenei archívummal rendelkezik zenei tartalmakból, és az ebben rejlő előnyöket(?) szeretné kihasználni! Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy az fel sem merült és nem is opció, hogy a Sony bármely jelentős streaming szolgáltatásból visszavonja teljes katalógusát! A katalógus bizonyos részeinek visszatartását vagy késleltetését ugyanakkor abszolút nem zárta ki! ) a gyakorlatban aztán jelentősen mások lettek, de a tény ettől még tény:a SONY valóban zenei streaming szolgáltatást indított!
A gyakorlat ahogy azonban fentebb írtuk jelentősen eltér az elmélettől. A saját zenei szolgáltatás ugyanis maximum a nevében igaz, ugyanis a Sony japán üzletága, a Sony Music Entertainment Japan a Napster márkázható megoldását alkalmazva lépett a roppant konzervatív japán piacra. Specialitása a Mora Qualitas névre hallgató szolgáltatásnak, hogy HD streaming szolgáltatás lesz, azaz HD minőségben kínálja majd a streaming tartalmakat.
A szolgáltatási havi mintegy 17 dolláros előfizetési díj ellenében lesz igénybe vehető, azaz olcsónak semmiképpen sem mondható. Az már a Napster megoldásából adódó korlát, ( bár HD streaming esetében nem is biztos, hogy akként kell említenünk) hogy egyelőre csak desktop verzió érhető el a szolgáltatásból, mobil nem.
Talán még ennél is érdekesebb, hogy mivel a platform a Napster megoldásán alapul, így abban nem csak Sony tartalmak lesznek elérthetőek, hanem a többi kiadó tartalma is. A megvalósuló elképzelés tehát valóban igen csak távol lesz attól, amit az ősszel stratégiai célként megfogalmazott a kiadó menedzsmentje.
S hogy akkor miért is vág mégis bele a Sony ebbe a felettébb kétséges kalandba?Azt nem szabad elfejteni, hogy a Japán a második legnagyobb zenei piac a világon, azonban egyben egy roppant konzervatív zenei piac is, ahol a streaming még csupán bontogatja a szárnyait. Ha valahol tehát esélye lehet megszorítani a nagy globális streaming piaci szereplőket, az egy ehhez hasonló piac lehet.
Minezzel kapcsoltban csak két feladatot kell megoldania a kiadónak .Egyrészt jobban kell tudja marketingelni, üzemeltetni, a saját márka alatt futó szolgáltatását, mint az olyan szolgáltatók és médiavállalkozások, mint az Apple vagy éppen a Spotify.
És ha ez sikerül is, még mindig ott van a HD streaming problémája. Önmagában ugyanis a különösen jó minőségű audio csak a zenekedvelők roppant kis százalékát érdekli. Azokon az eszközökön, ahol napjainkban a zenehallgatás legnagyobb százalékban zajlik a HD minőség nem is biztos, hogy érzékelhető lenne. Egy hátránya ugyanakkor feltétlenül van/ lenne a HD tartalmaknak: sokkal nagyobb tárhely és mai még talán ennél is fontosabb a streaming során sokkal nagyobb mobil adatforgalom igényük lenne.
Hogy minderre a Sony streaming szolgáltatása képes lesz-e-? Lehet, de nem valószínű…