Az Amazon a többi streaming szolgáltatóval szemben radikálisan más megközelítést alkalmaz már a kezdetek óta. Amikor 2014-ben az Amazon egy korlátozott tartalomkínálatú, de Prime előfizetői számára ingyenes streaming szolgáltatással lépett a piacra a legtöbb vetélytárs mosolygott nem létező bajsza alatt. Az Amazon aztán két év szívós munkával magát a szolgáltatást is jelentősen javította, hogy aztán magát a Spotify-t is célba vegye. így 2016-2017-re odáig jutottunk, hogy az Amazon számított a legjobban növekvő zenei szolgáltatásnak a tengerentúlon, és most már tulajdonképpen a harmadik legjelentősebb zenei streaming szereplőnek számít az Spotify és az Apple után.
Amennyiben beteljesülnek majd az Emarketer előrejelzései akkor az elkövetkezendő években mg meghatározóbb szereplővé válhat a zeneiparban is Jeff Bezos cége.
A piackutató cég elemzése is mutatja, hogy 2018 volt az áttörés éve az Amazon számára zeneipari projektjükben. tavaly ugyanis 40%-ot meghaladó mértékben nőtt a szolgáltatást használók száma, amely így elérte a 30 milliót. A növekedési ütem a elkövetkezendő években érdemben csökken majd, azonban még majd így is meghaladja a vetélytárs Spotify vagy éppen az Apple Music növekedését.
A fizetős, alapvetően az Amazon Prime ügyfelek növekedése által vezérelt Amazon Music mellett az ingyenes streaming területén is komoly tervei vannak a Seattle-i cégnek. Jelenleg az Amazont ( jelenleg) abszolút nem hirdetés alapú cégként ismerjük. Ami érthető is, hiszen a 10 milliárd dollár körüli hirdetési bevétel, amit tavaly elért a cég, mindössze 4,3 %-a a teljes bevételnek, és alig 6%-os piaci részesedést jelent a technológiai cégek hirdetési piacán,, messze elmaradva például a Facebook 50 milliárdos hirdetési bevételétől 2018-ban. Az Emarketer előrejelzése szerint 2024-re ezt megduplázhatja majd a cég, azaz 20 milliárd dollár körüli hirdetési piaci szereplő lehet majd.
A két legfontosabb terület a videó és a zene lehet mindkét területen az ügyfélbázis felépítésében! Azaz az Amazon úgy vélik majd meghatározó zeneipari szerelővé hogy közben a hirdetési piacon is növeli szerepét.