A Last Fm CBS általi, alapjában véve meglepő és gyorsan végrehajtott megvásárlásakor rengeteg helyről hallatszott a költői kérdés. Mit fog a startuppal kezdeni a nagy hagyományos médiavállalat? Az elmúlt, két év alapján egyfajta laza pórázon tartást figyelhettünk meg. A Last Fm. alapjában véve függetlenül működhetett, döntéseiben nem nagyon voltak megfigyelhetők a gőgős, old school médiavállalat befolyásolási törekvései . (Ez alól csak a Kelet-Európiakra kivetett előfizetési díj a kivétel, de még talán az se)
A gazdasági válság ugyanakkor felgyorsítani látszik a nagy cég és a kis cég amúgy is szükséges integrációját. A
CBS Interaktív Média részleg kialakításával a médiaóriás a CBS rádiót, több, mint 100 online rádió állomását valamint a Last Fm.-t egy részlegbe, közös felügyelet alá vonja. A divízió élére egy igazi CBS veterán, David Goodman került.
Az újonnan létrehozott divízió felelőssége hatalmas lesz, hiszen kimondva, kimondatlanul az ő feladatuk lesz, a havi szinten közel 40 millió embert elérő interaktív szolgáltatások bevételeinek növelése, fejlesztése, s értelemszerűen integrációja is.
S ez az az integráció, amelytől a last Fm. és rajongói a felvásárlás óta gyakorlatilag rettegnek, hiszen a vezető on demand rádióállomás szerencsétlen estben akár szőröstül-bőröstül áldozatául eshet a nagy integrációs folyamatnak. A nyomás pedig óriási lesz, hiszen a CBS hagyományai hatalmasak és évtizedekre visszanyúlóak, s ez minden egyes üzleti döntés során érv lesz.. Mégha nem is helyes és megalapozott…