Az ősszel amikor a fontosabb zenei blogok először írtak arról, hogy a SONY saját zenei szolgáltatást indítana , a legtöbb szakértő vegyes érzelmekkel fogadta a hírt. Egyrészt a legtöbb készülékgyártó már több, mint 2 éve belépett a tartalompiacra több-kevesebb (de inkább kevesebb) siklerrel. Másrészt a SONY által forgalmazott készülékek széles köre elméletileg jó alapot biztosíthatna egy több platformú (online-mobil-TV) zenei szolgáltatás kivitelezéséhez. Harmadrészt a SONY egyszer már belevetette magát a digitális zenei üzletbe, Connect nevű szolgáltatásával, mely aztán csúfos kudarcot vallva lett kivezetve a piacról.
Az időzítés ellenben egészen biztosan nem lehetett volna rosszabb. Szinte minden piaci szereplő és szakértő azt várja, mikor jelenik meg az Apple a teljesen cloud computing alapú zenei szolgáltatásával, s egy ilyen, várakozásokkal teli ősz után jelenti be a SONY, a Qriocity névre hallgató, on demand zenei szolgáltatását. (a januárban indult filmes szolgáltatás után)
A szolgáltatást, amelyről sokkal kevesebbet lehet tudni, még így indulásakor is, mint szeretnénk. A legfontosabb az, hogy az Apple zárt ökoszisztémájához hasonlóan. a SONY is a saját termékeire (a walkmen-re, a SONY-Ericcson telefonokra és persze a Playstaion-re) fókuszált és zárt elérést tervez.
Megközelítését tekintve alapvetően streaming szolgáltatás lesz, két elérési szinttel. Az első , havi 4 fontba kerülő esetében a zenekedvelők a szolgáltatás szerkesztői által létrehozott, beépített zenei stílusok szerint hallgathatnak majd zenéket, tulajdonképpen ,mint egy nagyon limitált on demand rádió esetében. A havi 10 fontba kerülő prémium csomag esetében az előfizető korlátlanul streamelhet majd tartalmakat, a mintegy 6 millió dalból álló katalógusból.
A felosroltak, különös tekintettel a SONY termékekre való koncentrálás és relatív zártság egyben a szolgáltatás halálos ítélete is, jó eséllyel. A zenei tartalomfogyasztás ugyanis egyre inkább a teljes és totális nyitottság felé halad. Ez a nyitottság volt az, amely még magát az Apple-t is rákényszerítette arra, hogy a teljesen zért és sajét DRM-el rendelkező iTunes-t kinyissa az által, hogy MP3 tartalmakat is megvásárolhatóvá tett benne.
A cloud alapú szolgáltatások, melyet a Google éls az Apple piacra tervez dobni persze könnyen elképzelhető, hogy ismért zártabbak lesznek. Ez ugyanakkor már magán a zenei üzleten is túlmutat, és sokkal inkább a két mobil platform az Android és az Apple harcáról szól. Ebben háborúban új frontot nyitni nem okos dolog, márpedig a SONY most ezt próbálja megtenni.