Az, hogy a Google zenei törekvései komoly veszélyben vannak, korábbi bejegyzésünk alapján egyértelmű . Mintahogy az is, hogy a cég már-már kétségbeesetten keresi a megoldást. A projekt befejezése, a kiadói megállapodások nélküli piacra lépés mellett felmerült az akvizíció lehetősége is.
S ha akvizíció, akkor az utóbbi időben minden esetben az alany a sikeres európai zenei startup, a Spotify. Meg nem erősített információk szerint ugyanis a Google harmadik megoldásként a Spotify-t kereste meg annak érdekében, hogy piacra léphessen cloud alapú zenei szolgáltatásával.
Elméletileg ez a fajta együttműködés abszolút elképzelhető és üzletileg reális is lehet(ne). Spotify régóta szeretne megjelenni a tengerentúli piacokon is, rendelkezik a megfelelő kiadói kapcsolatokkal és tartalomipari ismeretekkel. A Google pedig rendelkezik azzal -a gyakorlatilag korlátlan- készpénzmennyiséggel, amely jelenleg a Spotify-t még megakadályozza abban, hogy valamennyi kiadói szerződését tető alá hozva megjelenjen az Egyesült Államokban is.
Mi szól mégis a megállapodás ellen? Gyakorlatilag minden észérv. A google eltöltött több, mit egy évet most már a szolgáltatás technológiai hátterének kialakításával, a kiadói tárgyalásokkal. A piacra lépés egy ilyen, stratégiai együttműködés segítségével gyakorlatilag a kudarc beismerése lenne, arról nem is beszélve, hogy a Spotify által nyújtott funkcionalitás az elképzelt, és a potenciális felhasználók körében oly népszerű cloud alapú zenei szolgáltatáskoncepciótól lényegesen eltér.