Amikor a streaming piacról beszélünk, mi itt a blogunkban is legtöbbször két szereplősre szűkítettük az utóbbi időben érdeklődésünket, a Spotify-ra valamint a Pandora-ra. Mindennek persze oka is volt, elsősorban az, hogy ez a két cég az, amely 2011 tapasztalati alapján az elkövetkezendő években meghatározó szereplő lehet azon a piacon, ahova olyan óriások igyekeznek, mint például az Apple, a Microsoft, az Amazon vagy éppen a Google.
A mi kedvencünk funkcionalitása és evolúciója alapján nem titkoltan a
MOG, amely egy egyszerű, zenei blog networkből nőtte ki magát
zenei portállá, majd pedig multifunkcionális
zenei szolgáltatóvá, 2009 legvégén. A MOG nem akart többet, mint anno a Spotify. Nem akart a streaming piac vezetője lenne, nem akart nemzetközi terjeszkedésbe fogni. Egész egyszerűen a szerkesztett zenei tartalom értelemszerű és logikus folytatásának szánta és gondolta a streaming szolgáltatás létrehozását.
Az eltelt két év nem kedvezett nekik, ez egyértelmű. A Spotify amerikai piacokra való belépése, valamint a felhő alapú szolgáltatások térnyerése mind-mind ellenük dolgozott. Ez piacon, ahová mindenki be szeretne lépni, s ahol önmagában is igen erős verseny van, az az 500 000 regisztrált felhasználó amit David Hyman-ék összegyűjtöttek gyakorlatilag észrevehetetlen. Észrevehetetlen, de nem is volt céljuk milliós tábor összegyűjtése, hiszen pontosan tisztában voltak saját illetve a befektetőjük, a Menlo Ventures and Balderton Capital lehetőségeivel.
Sajnos, ha a hírek igazak, akkor a lendület kifogyóban, s a MOG még az igazán felhevülő 2012-es verseny előtt szeretné, ha új tulajdonos kezébe kerülne, kerülhetne. A
Cnet által elindított pletykát természetesen bőszen tagadta a MOG, minden szinten, de a sorok között „cégünk folyamatosan tárgyalásokat folytat a minél sikeresebb jövő érdekében” bizony kiolvasható a szándék…Amelyet természetesen hevesen tagadott a
Reutersnek adott interjújában David Hyman alapító...