A zenei tartalmak és szolgáltatások konvergenciája évek óta tartó, egyelőre bizonytalan kimenetelű folyamat. A nagy vertikális portálok a szerkesztett zenei tartalmakat bővítik egyre több szolgáltatással, egyre gazdagabb, multimédiás tartalmakkal. A zenei e-commerce siteok pedig egyre több, az egyes előadókhoz kapcsolódó információval próbálják magukhoz csábítani az internetezőket.
A kétfajta megközelítéstől gyökeresen eltérő, közösségi megközelítés egyik első és talán legjelentősebb képviselője, az ex-MTV guru, David Hyman által, 2006-ban alapított Mog.com. a portál saját bevallása szerint a zenei élet Huftington post-ja kíván lenni. Mindezt folyamatosan frissülő, a látogatókat naponta többszöri látogatásra ösztönző tartalomfolyammal kívánták, kívánják elérni.
A 2006 óta eltelt időben a portál több kisebb-nagyobb ráncfelvarráson átesett, az alapkoncepció azonban változatlan maradat. Meglepően kis méretű törzsszerkesztőgárda és egy mintegy 300, zenei blogból álló blognetwork, ami saját maga ontja nap mint nap, különböző témákban a bejegyzéseket. Hetente közel 5000 darabot. Mintegy közepes méretű magyar blogszolgáltató…
A szinte felfoghatatlan mennyiségű tartalmat azonban eleddig nem igazén sikerült kihasználni, kapitalizálni, így David Hyman és csapata egy gyakorlatilag teljesen új strukturájú oldallal jelentkezett az év során.
Egyrészt egy a Pandorához hasonló, ajánló alapú streaming szolgáltatás kialakításába fogtak, MOG 3.0 kódnéven. A szolgáltatás felhasználói felülete már önmagában is lenyűgöző, ugyanakkor az igazi szépségeit maga az ajánlórendszer tartogatja. Az előadók, albumok,dalok közötti böngészési lehetőség alapfunkció. Egy adott előadó adott dalának hallgatásakor az alkalmazás ajánlórendszere az adott előadótól ajánl újabb tartalmakat, illetve más, hasonló zenéket is ajánl. Azt, hogy a hallgató menyire mély ajánlást szeretne, saját maga állíthatja, ezzel szabályozva,hogy csak egy adott előadó tartalmait kívánja hallgatni,vagy teljesen szabadon csapongani kíván a hasonló zenék között. A szolgáltatás indítását jekenelg egyetlen tényező hátráltatja: a négy nagy major közül csupán kettővel sikerült eleddig megállapodniuk.
A másik, már élvezhető változtatás maguknak a keletkező tartalmaknak a kezelésében érhető tetten. A portál mintegy tucat widgetet kínál, melyek segítségével az azt letöltők egy adott zenei témában keletkező hírekről értesülhetnek. Természetesen a widgetek között a legfrissebb híreket tartalmaznak mindig a legelső helyen lesznek elhelyezve, ugyanakkor a többi widget sorrendje a látogató ízlése szerint rendezhető lesz. A widgeteken felül a portálon megjelenő hírek megjelenését is gyökeresen átalakította a MOG csapata. Mostantól ugyanis a hírek népszerűségüknek megfelelően rangsorolva jelennek meg, így a hírözönben a kevésé érdekes, kevesek által olvasott hírek nem fogják elvenni a helyet az értékesebbektől.
A MOG eredetisége lenyűgöző. A nagy, mainstream zenei portálok melletti, a zeneét, egyedi módon megközelítő portálok versenyében a a jövő egyértelműen az övé lehet. Streaming alkalmazásának kifinomultsgáa pedig akár még a MySpace egy jövőbeni felvásárlási célpontjává is teheti, az egyelőre még klasszikus zenei startupként működő vállalkozást. Ütős páros lenne, az biztos…